علل پارگی تسمه تایم چیست؟

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

علل پارگی تسمه تایم چیست؟ مواردی که باعث پارگی تسمه تایم می شود

آشنایی با تسمه تایم – تسمه تایم چیست؟

تسمه تایم قطعه ای در خودرو است که رابط بین میل لنگ و میل سوپاپ بوده و بین عملکرد این دو تا هماهنگی ایجاد می کند و زمان باز و بسته کردن سوپاپ ها را تنظیم می کند و نقش بسیار مهمی در حرکت خودرو دارد.

پارگی تسمه تایم باعث خاموش شدن و توقف خودرو و خسارت زیاد به موتور خودرو می شود.

 

علل پارگی تسمه تایم چیست؟

 

حتما از خودتان پرسیده اید که چه کار کنیم که از پارگی تسمه تایم آن هم در حین مسافرت و یا در ترافیک های شدید پیشگیری کنیم؟ و یا به طور کلی از صدمات پس از آن نیز جلوگیری کنید؟ زیرا پارگی تسمه تایم به دیگر قطعات اصلی و حیاتی خودرو نیز آسیب می زند.

موارد زیر علل اصلی پارگی تسمه تایم هستند:

  • عدم توجه به کیفیت و برند تسمه تایمی که خریداری کرده اید.
  • کهنه بودن و فرسودگی تسمه تایم نیز ممکن است باعث پارگی آن شود. اگر روی بسته بندی تسمه تایم نوشته شده باشد 60 هزار کیلومتر و شما بیش از این مقدار از آن کار کشیده باشید.
  • نصب نامناسب تسمه تایم هم می تواند باعث پارگی آن شود زیرا در حین حرکت فشار نامناسب و غیر اصولی به تسمه تایم وارد می گردد.
  • سفت بستن تسمه تایم – اصولا تسمه تایم باید کمی آزادی داشته باشد و کاملا سفت بسته نشود. که مقدار آن را تعمیرکار متخصص می داند.
  • حرکت با دنده نا مناسب و دنده مرده – در سربالایی ها خصوصا زمانی که بار خودرو یا تعداد سر نشین زیاد می باشد به خودرو فشار آمده و حرکت با دنده نامناسب می تواند تسمه را پاره کند. البته حرکت با دنده نامناسب می تواند باعث یاتاقان زدن نیز بشود.
  • طی کردن مسافت طولانی با شتاب زیاد و دور موتور بالای 4000 می تواند تسمه تایم را پاره کند.
  • خرابی پولی ها هم می تواند باعث پاره شدن تسمه تایم شود
  • در موتور خودرو های خانواده پژو ممکن است در رفتن تسمه دینام باعث پارگی و آسیب به تسمه تایم و دیگر قطعات خودرو می باشد. و مالکین این نوع خودرو ها حتما باید در بازدید های دوره ای هم تسمه تایم و هم تسمه دینام را بررسی کنند و کوچکترین آسیب و خوردگی را با تعویض و خرید تسمه تایم جدید جبران نمایند.

 

نگهداری از تسمه تایم

 

حتما جهت نگهداری مناسب خودرو به طور دوره ای تسمه تایم آن را بازدید کنید. و کوچکترین تغییر صدا یا دیر روشن شدن خودرو یا خاموشی با لرزش و پرت پرت کردن مشکل از تسمه تایم است که نیاز به بازدید و تعویض تسمه تایم دارد.

 

خرید تسمه تایم از فروشگاه لوازم یدکی ترودو قاسمی

 

فروشگاه لوازم یدکی قاسمی / با نام تجاری ترودو، وارد کننده اصلی قطعات و لوازم یدکی خودرو های چینی می باشد. شما می توانید برای خرید لوازم یدکی تیگو ام وی ام ، لوازم یدکی جک، لوازم یدکی لیفان، لوازم یدکی هایما و دیگر برند های وارداتی از طریق شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید. شرکت لوازم یدکی ترودو تسمه تایم اصلی و اوریجینال جک، تسمه تایم لیفان، تسمه تایم هایما و تسمه تایم تیگو چری آریزو را با قیمت شرکتی و اصلی عرضه می دارد و کیفیت و اصالت کالای ارسالی را تضمین می کند. همچنین شما می توانید به شعب این شرکت در تهران و شیراز به صورت حضوری مراجعه کرده و قطعات یدکی مورد نیازتان را خریداری کنید.

شماره های مدیریت لوازم یدکی قاسمی ترودو

09191426734

 

09128131848

تسمه تایم جک J3

تسمه تایم جک s5 میتسوبوشی

قاب پایین تسمه تایم جک S5

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا