شناخت انواع مدل خودروهای سواری

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

شناخت انواع مدل خودروهای سواری
بازار خودرو در حال حاضر شاهد مدل های متنوعی از ماشین و موتور سیکلت می باشد که به همان اندازه که ظاهر، نام مدل و شرکت سازنده آن ها با هم متفاوت می باشد، کیفیت رانندگی ، مشخصات فنی و جزئیات موتور آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

تعریف خودرو یا ماشین

خودرو سواری به وسیله نقلیه ی چرخداری گفته می شود که دارای موتوراحتراق بوده و بر روی زمین حرکت می کند. تولید عمده خودرو ها در قرن بیستم به اوج خود رسید و بر جنبه های مختلفی از زندگی افراد و اقتصاد دولت ها تاثیر گذاشت.
جهت دسته بندی وسایل نقلیه و خودرو ها اولین عامل، ظاهر و بدنه خودرو می باشد.

دسته بندی خودرو ها به چه صورت می باشد؟

خودرو های سواری دارای مدل و طبقه بندی متنوعی می باشند که بیانگر فضای داخلی، تعداد سرنشین، حجم و قدرت موتور و مصرف سوخت می باشد.

دسته بندی خودرو های سواری براساس استایل بدنه

متداول ترین معیار دسته بندی خودرو ها براساس استایل بدنه و مشخصات ظاهری می باشد. بر همین اساس خودروهای سواری به انواع کوپه، هاچ بک، سدان یا کانورتیبل تقسیم می شوند.

 

شاسی بلند یا اس یو وی یا SUV به چه خودرو هایی گفته می شود؟

 

خودروهای شاسی بلند یا اس یو وی یکی از کلاس های خودرو می باشند که بر پایه پلت فرمی شبیه کامیونت ساخته شده اند و یا می توانند شاسی جدا از بدنه باشند و یا اینکه شاسی یکپارچه با بدنه داشته باشند.

خودروهای شاسی بلند یا اس یووی برای مسافرت های جاده ای و خارج از شهر بسیار  مناسب هستند. یا به اصطلاح Off-Road می باشند.

SUV مخفف Sport Utility Vehicle می باشد و شاسی آن ها از زمین فاصله بیشتری دارند. معمولا انی خودرو ها دو دیفرانسیل داشته و محور آن ها از زمین فاصله بیشتری دارد.

خودرو هایی مانند جک اس 5، لیفان ایکس 60، ام وی ام ایکس 55 پرو، ام وی ام 315 هاچ بک پلاس، کیا سورنتو، کیا اسپورتیج و … در این دسته قرار می گیرند.

 

چه خودروهایی کوپه می نامند؟

 

کوپه اصولا به ماشین هایی گفته می شود که دارای ظاهری تخم مرغی شکل ، منحنی وار داشته و دو در می باشند.

این کلاس خودرو شامل ماشین های دو دربی می باشند که ممکن است دو صندلی یا چهار صندلی داشته باشند.

 

چه خودرو هایی هاچ بک هستند؟

 

هاچ بک یک کلمه انگلیسی Hatchback می باشد که به معنای خودروهایی می باشد که تقریبا صندوق عقب ندارند یا صندوق عقب آن ها به صورت عمودی باز می شود. معمولا درب صندوق عقب این خودرو ها فرمی مایل و کج دارد و ماشین هایی مانن اس یووی، مینی ون ها و واگن استیشن ها در این دسته قرار نمی گیرند زیرا درب صندوق عقب آن ها به صورت عمودی تعبیه شده است.
خودرو های هاچ بک دارای سه ستون می باشند و از این جهت مشابه سدان ها هستند اما سدان ها جعبه یی مجزا برای بار در عقب خودرو دارند یا به عبارتی سه جعبه ای هستند اما هاچ بک ها جعبه ای یکسان برای بار و سرنشین دارند و دو جعبه ای هستند.
خودرو های هاچ بک در انواع و مدل های مختلف تولید می شود و می توانند 3 در و یا 5 در باشند. (با احتساب درب صندوق عقب)
لیفان X50 اتوماتیک یکی از این مدل خودرو ها می باشد که ظاهر و بدنه آن هم هاچ بک و هم شاسی بلند می باشد.
کیا ریو هاچ بک، ام وی ام 315 و جک جی 3 نیز در این دسته قرار دارندد. و شما می توانید قطعات یدکی کیا ریو هاچ بک ، لوازم یدکی ام وی ام 315 ، جک جی 3 و لیفان X50 اتوماتیک را به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری از شرکت ترودو خریداری نمایید.

 

چه خودروهایی را سدان می نامند؟

 

خودروهای سواری صندوقدار که دو ردیف صندلی و صندوق عقب مجزا دارند و همچنین سقفشان ثابت است، سدان می گویند. این نوع طراحی متداول ترین کلاس خودرو در بازار می باشد و بسیاری از خودروها در این دسته قرار می گیرند.

در این بین کیا ریو، مزدا 323 نیز سدان محسوب شده و شما می توانید لوازم یدکی اصلی کیا ریو و همچنین قطعات یدکی مزدا 323 با گارانتی اصلی را به راحتی از شرکت ترودو خریداری کنید و در محل تحویل بگیرید.

همچنین جک جی 7 نیز از گران ترین سدان های کرمان موتور می باشد که قطعات یدکی اصلی جک قدر سایت ما موجود می باشد.

 

استیشن واگن چه مدل خودروهایی می باشند؟

 

ماشین های واگن استیشن، خودروهایی هستند که معمولا سدان بوده، یک سقف گسترده دارند و همچنین یک دریچه برای دسترسی به صندوق عقب از داخل خودرو دارند. مانند آئودی A4 و سوباره . این ماشین ها با ارتفاق بیشتر از زمین و روکش بدنه ناهموار تا حدی شبیه ماشین های اس یو وی می باشند.

 

دسته بندی خودروها براساس اندازه

 

اندازه خودرو نیز می تواند معیار دیگری برای دسته بندی خودرو ها باشد مثلا خودروهایی که کوچک و جمع و جور می باشند، متوسط و یا میکرو

 

دسته بندی خودرو ها براسا هدف و کاربرد

بسیاری از افرادی که خریدار خودرو هستند به کاربرد آن اهمیت بیشتری می دهند. بنابراین منطقی به نظر می رسد که خودروهای موجود در بازار نیز بر همین اساس دسته بندی شوند. بعنوان مثال خودرو های تجاری ، خانوادگی، مسابقه ای ، اسپرت و…

که هر کدام از این دسته بندی ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. مثلا ماشین های خانوادگی جادار تر و امن تر از خودروهای اسپرت بوده اما خودروهای اسپرت شتاب بیشتر و ظاهر جوان پسند تری دارند.

 

دسته بندی خودرو ها براساس مصرف سوخت

 

خودروهای امروزی تنها از بنزین و یا گازوئیل جهت سوخت استفاده نمی کنند. بسیاری از خودروهای داخلی دوگانه سوز بوده یا به طور کلی از گاز CNG برای سوخت خود استفاده می کنند. همچنین خودروهای الکتریکی و هیدروژنی هم به طور محدود تولید شده اند. مثلا اتوبوس های مورد استفاده در نمایشگاه ها و محل اجلاس از سوخت الکتریکی استفاده می کنند.

 

جمع بندی

 

بر اساس آنچه گفته شد متوجه می شویم که خودرو های سواری لزوما در یک دسته خاص قرار نمی گیرند و می توانند ترکیبی از مشخصات ظاهری دسته های مختلف باشند و همه خودروساز های بزرگ سعی می کنند برای همه کلاس های مختلف خودرو و همه سلیقه ها خودرو دلخواهشان را تولید کنند.

****************

 

فروش لوازم یدکی هایما

فروش لوازم یدکی ام وی ام 

فروش لوازم یدکی لیفان

فروش لوازم یدکی جک

فروش لوازم یدکی مزدا

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا