سیستم ESP یا سیستم کنترل پایداری در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

سیستم ESP یا سیستم کنترل پایداری در خودرو

امروزه سیستم ‌های مختلفی روی خودرو نصب می ‌شوند که می ‌توانند راحتی و امنیت خودرو را به صورت چشمگیری افزایش دهند. در واقع یکی از مهم ترین بخش های خودرو های جدید، قسمت ایمنی خودرو و سرنشینان می باشد. شرکت های مختلف خودروسازی توانسته اند سیستم های امنیتی فراوانی را برای ماشین های جدید فراهم آورند. یکی از این سیستم‌ ها که احتمالاً اسم آن را زیاد شنیده‌ اید سیستم ESP می ‌باشد. در حقیقت ESP مخفف (Electronic Stability Control سیستم کنترل الکترونیکی پایداری) است که برای بالابردن پایداری خودرو روی آن نصب می ‌شود. این سیستم جدید ترین سیستم حفاظتی خودرو است و از سال ۲۰۰۲ میلادی بر روی ۲۷% از وسایل نقلیه اروپایی، نصب شده است. این آمار در خودروهای ژاپنی و امریکایی ۷۵% بوده و رو به افزایش است. این سیستم برای کنترل مطلوب خودرو و بر روی سطح جاده و حفظ ثبات آن در هنگام پیچیدن، طراحی شده است.

سیستم ESP چیست

در بعضی از جاده ها یا خیابان های پر پیچ و خم به هر دلیلی مانند خیس شدن سطح خیابان یا سرعت بالا، ممکن است کنترل ماشین از دست راننده برای چند ثانیه ای خارج شود. در بعضی از موارد این ناپایداری خیلی شدت ندارد و دوباره به حالت عادی بر می گردد اما در خیلی از دفعات شدت ناپایداری زیاد شده و می تواند بسیار خطرساز باشد.

به همین منظور مهندسان شرکت های خودرو سازی بزرگ برای رفع این خطر سیستمی را طراحی کردند به نام سیستم ESP. این سیستم در مواقعی که کنترل خودرو از دست راننده خارج می شود با به دست گرفتن کنترل فرمان خودرو یا حتی کاهش قدرت انتقالی از پیشرانه به چرخ ها از خطرات و تصادفات احتمالی جلوگیری می کند. ESP  شامل چندین قطعه است که با هم کار می کنند تا ایمنی خودرو در جاده را برای شما فراهم کند. این سیستم شامل ترمزهای ضد قفل (ABS) و کنترل کشش (TCS) می باشد. این سیستم با استفاده از سنسورهای بی شمار، بر روی عملکرد فرمان شتاب و ترمز خودرو نظارت می کند و داده ها را به رایانه مرکزی می فرستند. سپس این رایانه آنچه را که شما انجام می دهید را با نحوه واکنش خودرو مقایسه می کند.

نحوه خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو های چینی

چه تفاوتی بین سیستم ESC و ESP وجود دارد

سازندگان نام های مختلف و اختصاری مد نظر خودشان را برای سیستم های کنترل الکترونیکی خودرو خود انتخاب کرده‌اند، اما همه آنها یک کار یکسان را انجام می دهند. بنابراین علاوه بر نام های ESP و ESC ، گاهی ممکن است اسامی مثل VDC   (کنترل پویا خودرو)،  VSA (کمک پایداری خودرو) و یا DSC (کنترل پایداری پویا) را نیز مشاهده کنید.

برخی از برند های خودرو علاقه دارند نام این سیستم را اختصاری برای برند خودشان انتخاب کنند. برای مثال برند Volvo از نام Dynamic Stability & Traction Control (DTSC)  استفاده می کند؛ در حالی که برند پورشه این سیستم را PSM می نامد ( سیستم مدیریت پایداری پورشه).

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

ترودو فروشگاه آنلاین لوازم یدکی، یکی از معتبر ترین و برترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و اورجینال می باشد. ترودو با فروش لوازم یدکی ماشین اصل و اورجینال با بالا ترین کیفیت، آسایش و رفاه مشتریانش را تضمین می کند. در واقع تمامی محصولاتی که ترودو به مشتریانش عرضه می کند دارای ضمانت اصالت گارانتی و کیفیت می باشد.

شما با خرید آنلاین لوازم یدکی از فروشگاه ترودو نه تنها از یک خرید آسان و راحت بهرمند می شوید بلکه خریدی مطمئن، با کیفیت و قیمت مناسب را نیز تجربه خواهید کرد. برای خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو می توانید به وب سایت ترودو مراجعه کنید و با وارد کردن نوع خودرو و نام محصول، قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا