سپر چیست و چه کاربردی در خودرو دارد

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

سپر چیست و چه کاربردی در خودرو دارد

اکثر شما مطمعناً می دانید که سپر چیست و با این واژه آشنایی دارید، با این حال ما در این مقاله می خواهیم توضیحاتی درباره سپر و کاربرد آن در خودرو بدهیم. اگر شما نیز خواهان آشنایی بیشتر با این قطعه کاربردی هستید با ما همراه باشید.

یکی از مهم ‌ترین قسمت های بدنه در هر خودرویی سپر آن می باشد. در واقع موقع تصادف اولین قسمتی که آسیب می بیند سپر خودرو است. سپر همانند یک گارد از بدنه خودرو شما در مقابل ضربه جلوگیری می کند و مانع از آسیب دیدن بدنه خودرو می شود. اگر دقت کرده باشید در بیشتر تصادفات جلو به عقب و عقب به جلو در خودروها در مواقعی که سرعت کم است هیچ یک از خودرو ها آسیب نمی بینند، یعنی سپر ضربه های وارده را در خود خنثی کرده و مانع رسیدن آسیب به بدنه خودرو می شود. برای تعریف سپر می توان گفت که سپر بخشی از بدنه یک خودرو است که در جلو و پشت آن قرار دارد. دلیل طراحی این بخش در خودرو های ایجاد ایمنی در آن و عدم خودرن ضربه به خودرو می باشد. البته در تصادف هایی که در سرعت بالا رخ می دهد این بخش قادر به مهار خسارت ها نمی باشد، اما به میزان زیادی این خسارت ها را کاهش می دهد. در بسیاری از کشور ها از لحاظ قانونی وجو سپر در وسایل نقلیه اجباری می باشد، همچنین سپر در دسته ایمنی تزیینی خودرو قرار دارد . در کل وظیفه اصلی سپر خودرو خنثی کردن ضربات وارد شده به بدنه خودرو و محافظت از جان سرنشین و خودرو است.

گلگیر و انواع آن

تاریخچه سپر خودرو

اولین سپر در سال 1897 توسط یک شرکت خودرو ساز کشور چکسلواکی ساخته شد. طراحی این سپر به اندازه کافی کاربردی نبود و دائما از روی خودرو می افتاد. سپر ساخته شده در واقع بیشتر جنبه زیبایی داشت. اما در سال 1901 این مخترع بریتانیایی (Frederick Simms)  بود که توانست سپری را تولید کند که قادر بود تا حدی تاثیرات ناشی از تصادف را کاهش دهد. بعد از این اختراع بود که چندیدن شرکت خودر ساز تصمیم به نصب سپر در خودرو های خود کرده اند. اما استفاده از سپر خودرو به صورت انبوه در خودرو مدل A فورد در سال 1927 بر می گردد.

سپر خودروها نقش محافظتی دارند، از جنس های مختلفی ساخته شده اند. نخستین سپر هایی که برای خودرو ها ساخته می شدند فلزی بودند. این سپر ها دارای استحکام بسیار زیادی بودند نکات منفی هم داشتند. یکی از این نکات وزن بسیار زیاد آن است  نکته دیگر این که این سپر ها ضربه را به خوبی مهار نمی کنند و به سایر قسمت ها از جمله اتاق خودرو منتقل می کنند. تولید سپر در دنیای امروز تنها به مسئله آیرودینامیک، زیبایی ظاهری خودرو و وزن سپر ها ختم نمی شود. همان طور که آینه ی خودرو ها مجازی، سقف خودرو های کنترلی و ترمز خودرو ها ABS شده، سپر ها هم تحولاتی داشته اند.

انواع سپر

سپر جلو خودرو: در قسمت جلویی هر خودرویی یعنی روی شاسی ها قطعه ای نصب می شود. که به آن سپر جلو خودرو گفته می شود وظیفه این قطعه دریافت و خنثی کردن ضربات وارده از قسمت جلو به خودرو شما می باشد.

سپر عقب خودرو: در قسمت عقب خودروها یعنی انتهای شاسی ها یک قطعه متصل می شود که به آن سپر عقب خودرو گفته می شود. وظیفه آن دریافت و خنثی کردن ضرباتی می باشد که از قسمت عقب به خودرو شما وارد می شود.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا