دلایل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

واشر سرسیلندر قطعه ای در موتور خودرو و وسایل نقلیه می باشد که وظیفه آن پر کردن یا به اصطلاح آب بندی فضای بین سیلندر و سر سیلندر است. این قطعه نقش حیاتی در درست کار کردن خودرو دارد زیرا مانع از نشت آب و روغن می شود و نمی گذارد گاز از محفظه احتراق خارج شود.

واشر سر سیلندر ها معمولا از پنبه نسوز، فولاد و مس ساخته می شوند. دلیل انتخاب این مواد افزایش مقاومت و اشر سر سیلندر در مقابل فشار و حرارت زیاد موتور می باشد.  نقش واشر سرسیلندر در جلوگیری از نشتی آب، گاز و روغن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا هر گونه نشتی می تواند قدرت و کارایی موتور را کاهش دهد.

اما سوختن واشر سرسیلندر هزینه بالایی برای مالکان خودرو دارد و می توان گفت یکی از کابوس های هر مالک خودرویی می باشد.

سوختن واشر سر سیلندر یعنی چه؟

 

تغییر شکل و خم شدن واشر سر سیلندر در اثر گرما و حرارت زیاد، سوختن واشر سر سیلندر می گویند. به تغییر شکل واشر سرسیلندر در اثر حرارت، سوختن واشر سر سیلندر می گویند که باعث کاهش قابلیت آب بندی و کمپرس می شود.

 

دلایل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

 

1- در صورت کم بودن آب رادیاتور
این مساله ای است که شما به راحتی می توانید هر روز قبل از حرکت و هنگام سرد بودن موتور خودرو از کافی بودن آب رادیاتور اطمینان حاصل کنید.
2 – گرفتگی مجرهای گذر آب در موتور
3- خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یانقص فنی در پروانه ی هوا
4- وجود نقص فنی در ترموستات
5- عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور به دلیل نقص فنی واتر پمپ
6- پیچ خوردگی شیلنگ های ورودی و خروجی آب رادیاتور
7- رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما

8- خرابی و نقص فنی ترموستات

9- مشکل و نقص فنی واتر پمپ

از دیگر دلایل خرابی و سوختن واشر سر سیلندر می توان به خرابی در ترموستات و واتر پمپ اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا