دلایل سفت شدن فرمان خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

دلایل سفتی فرمان و سفت شدن فرمان خودرو

سفت شدن فرمان دلایل زیادی دارد ممکن است سفت شدن فرمان خودرو از شیر فرمان، جعبه فرمان یا نرسیدن روغن به این قطعات باشد. شما ابتدا باید بررسی کنید که در چه حالتی فرمان خودرو سفت می چرخد؟

 

خرابی چارشاخ فرمان یا چهار شاخ فرمان یکی از علل سفتی فرمان می باشد

 

اگر در حین چرخاندن فرمان گاهی به راحتی آن را می چرخانید و گاهی هم گیر می کند دلیل آن خرابی چهار شاخ فرمان است.
اگر فرمان خودروی شما حین حرکت شل و سفت بشود یعنی در نقاطی به راحتی چرخید و در نقاطی سفت شود، علت آن از خرابی چارشاخ فرمان می باشد و از جعبه فرمان و پمپ فرمان نمی باشد.

چهار شاخ فرمان قطعه ای است بین ستون و جعبه فرمان که حرکت فرمان را به جعبه فرمان انتقال می دهد. این قطعه که نام انگلیسی آن Universal Joint است در سیستم فرمان خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد و غربیلک فرمان را به جعبه فرمان متصل می کند.
هرچند که استهلاک این قطعه کمتر از قطعات دیگر است اما بهرحال با گذشت زمان و ایجاد استهلاک در حرکت فرمان اختلال ایجاد خواهد شد و در صورت بروز مشکل باید تعویض گردد.

 

زمان تعویض چهار شاخ فرمان

 

چهار شاخ فرمان یکی از قطعات کم استهلاک خودرو است و بیشتر هنگام بروز مشکل در حین چرخش فرمان یا عدم انتقال صحیح حرکت فرمان به چرخ ها نیاز به تعویض آن وجود دارد. اما استهلاک و خرابی این قطعه کنترل حرکت خودرو را مشکل می کند و هرگز در این مورد سهل انگاری نفرمایید.

 

خرید چهار شاخ فرمان و تلسکوپی تیگو ، ام وی ام ، آریزو، جک و همه مدل های خودرو های وارداتی از لوازم یدکی ترودو

 

شرکت لوازم یدکی ترودو وارد کننده معتبر و نمایندگی فروش لوازم یدکی تیگو، نمایندگی فروش لوازم یدکی ام وی ام ، نمایندگی فروش لوازم یدکی آریزو، نمایندگی فروش لوازم یدکی جک و دیگر خودرو های وارداتی می باشد. شما می توانید قطعاتی مانند چهارشاخ فرمان و تلسکوپی فرمان تیگو، ام وی ام ، جک، اریزو، لاماری، چانگان و… را به صورت تلفنی، حضوری یا از طریق وب سایت trodo.ir خریداری کرده و درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

دیگر علل سفتی فرمان

 

سفتی فرمان به دلیل نرسیدن روغن هیدرو لیک

 

پس از استارت زدن اگر در تمامی مدت حرکت فرمان سفت شده باشد و سخت بچرخد ممکن است مشکل از نرسیدن روغن هیدرولیک به قطعات سیستم فرمان خودرو باشد. یکی از شایع ترین علت های آن وجود مانع در مخزن روغن هیدرولیک می باشد. درب مخزن روغن فرمان را باز کنید، روی درب مخزن یک آهنربا دارد که ممکن است درون مخزن افتاده باشد که جلوی ورودی روغن را مسدود کرده باشد که با برداشتن این مانع ، حرکت فرمان مجددا روان و آسان خواهد شد.

همچنین ممکن است زمان تعویض روغن هیدرولیک فرا رسیده باشد و نیاز به تعویض آن باشد. روغن هیدرولیک نیز مانند دیگر روغن هایی که در روانکاری حرکت قطعات خودرو نقش دارد، پس از مدتی با ناخالصی ها مخلوط می گردد و از کیفیت آن کاسته می شود. اگر روغن هیدرولیک به موقع تعویض نشود، به دلیل وجود ناخالصی ها سفت شده و روانکاری را به خوبی انجام نخواهد داد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + چهارده =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا