اجزا و قطعات ترمز خودرو چیست؟

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

اجزا و قطعات ترمز خودرو چیست؟سیستم ترمز خودرو با هدف ایجاد امکان توقف و کاهش سرعت خودرو طراحی و تعبیه گردیده است. این سیستم باید بتواند در سربالایی ها ، سر پایینی ها ، سرعت کم و سرعت بسیار زیاد جوابگو باشد و حتی در ترمز های ناگهانی باید در کمترین مسافت خودرو را متوقف سازد.
سیستم ترمز خودرو باید به طوری طراحی شود که کمترین استهلاک را داشته و مقاومت بیشتری در مقابل خرابی و فشار داشته باشد. خصوصا برای رانندگانی که به رانندگی در سرعت علاقمند هستند سیستم ترمز خودرو اهمیت بالاتری پیدا می کند.
باید گفت سیستم ترمز خودرو مهمترین بخش و آپشن ایمنی آن به شمار می رود. سالم بودن قطعاتی مانند لنت ترمز، دیسک چرخ، سیم ترمز، پمپ ترمز، سنسور abs، فشنگی ترمز، سگدست جلو و … از قطعات موجود در سیستم ترمز خودرو بوده و باید همیشه از سالم بودن این سیستم مطمئن باشید.
همچنین سیستم ترمز خودرو در کنترل آن هنگام دور برگردان ها، پیچ ها و دورهای خطرناک ، لغزندگی جاده و تغییر جهت خودرو نقش اساسی داشته و سبب پایداری و روانی حرکت خودرو می گردد.

نحوه کار کردن سیستم ترمز خودرو

سیستم ترمز، با ایجاد اصطکاک بین لنت ترمز و دیسک چرخ شتاب خودرو را منفی کرده و سرعت ماشین را کم کند و در نهایت باعث توقف آن شود.
سیستم ترمز های امروز ی انتقال نیروی وارد شده به پدال ترمز را با کمک روغن ترمز و به صورت هیدرولیکی انجام می دهند که به همین دلیل قدرت و سرعت بیشتری در انتقال نیروی پدال ترمز دارند.

 

انواع سیستم ترمز خودرو

 

ترمز های طراحی شده برای خودرو در طی سالیان متمادی روند رو به رشدی داشته و مهندسان به طور مداوم در حال بهبود و متحول کردن این سیستم می باشند. هر چقدر که خودرو طراحی مدرن تر و به روز تری داشته باشد سیستم ترمز بهتری نیز در آن تعبیه شده است. همچنین ترمز تولید شده توسط شرکت های مختلف خودروسازی قدرت و توانایی متفاوتی دارند.

ترمز مکانیکی خودرو چیست؟

ترمز های مکانیکی ، به صورت مکانیکی اقدام به توقف خودرو می نموده اند. این سیستم ها بجای سیستم هیدرولیک ، از نیروی مکانیکی وارد شده بین قطعات خودرو برای انتقال نیروی پدال ترمز استفاده می کردند. همانطور که از نام آن پیداست، ترمز های مکانیکی قدرت و امنیت بسیار کمی داشته و دیگر در خودرو های امروزی کاربرد ندارند.

ترمز هیدرولیکی خودرو چگونه کار می کند؟

ترمز های هیدرولیکی رایج ترین نوع ترمز های امروزی می باشند. این نوع ترمز از طریق روغن موتور فشار وارد شده به پدال ترمز را به چرخ ها منتقل می کند.

 

ترمز هوایی خودرو یا ترمز های پنوماتیکی چیستند؟

 

ترمز های پنوماتیکی از هوای فشرده به جای روغن موتور استفاده می کنند. این هوای فشرده توسط کمپرسور ها نیروی ترمز را ایجاد می کنند. ترمز هایی که از نیروی هوای فشرده استفاده می کنند در ماشین سنگین و خودرو های بزرگتر مانند اتوبوس و کامیون تعبیه می گردند. نیروی وارد شده به چرخ ها از طریق این سیستم ترمز بسیار قوی تر از ترمز های هیدرولیکی بوده و برای کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود.

 

سیستم ترمز خلا در خودرو چیست؟

 

در این سیستم ترمز ، خلا در لوله های ترمز ایجاد می کنند که خلا را برای حرکت لنت ها و ایجاد اصطکاک و ترمز استفاده می شود. این سیستم ترمز به حدی قوی می باشد که در قطار ها و لوکوموتیو ها نصب می شود.

 

سیستم ترمز مغناطیسی

 

ترمز های مغناطیسی از قواعد الکترومغناطیس برای متوقف کردن وسیله نقلیه استفاده می کند. در این سیستم ترمز، یک آهنربا با ایجاد میدان مغناطیسی باعث انتقال نیروی ترمز به چرخ ها می شود. عمر این مدل سیستم ترمز بالاتر می باشد زیرا سایش و اصطکاکی وجود ندارد. عملکرد این مدل سیستم ترمز به شدت بالا می باشد اما هنوز به تولید عمده نرسیده.

 

سیستم ترمز الکتریکی

 

ترمز های الکتریکی سه نوع می باشند: پلاگین، بازیاب انرژی و مقاومتی یا رئوستاتیکی

 

ترمز ABS چیست؟

 

ترمز ABS یکی از سیستم های ترمز سریع می باشد که سبب توقف سریع خودرو می باشد.

 

فروشگاه لوازم یدکی ترودو توزیع کننده قطعات یدکی خودرو

 

فروش لنت ترمز – دیسک چرخ – سیم ترمز و دیگر قطعات سیستم ترمز خودرو های چینی وارداتی با قیمت شرکتی و ضمانت اصالت و کیفیت

لوازم یدکی ترودو نمایندگی فروش قطعات یدکی چینی اصل و اوریجینال – فروش لوازم یدکی چینی اصل – فروش لوازم یدکی موتوری – فروش قطعات بدنه خودرو های وارداتی چینی – گیربکس – جلوبندی –

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا