آینه بغل و آینه وسط خودرو چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

شناخت ویژگی های آینه بغل و آینه وسط خودرو و پاسخ به این سوال که آینه بغل و آینه وسط خودرو چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ خصوصا اگر نیاز به تعویض آن ها دارید اهمیت بسیاری دارد. خصوصیاتی مانند شکل ، اندازه و کیفیت آینه ها که ممکن است توسط یک تولید کنند رعایت شده باشد و توسط تولید کننده دیگری رعایت نشده باشد در خرید آینه بغل و یا آینه وسط بسیار اهمیت دارد.

 

آشنایی با آینه بغل خودرو و ویژگی های اصلی آن

 

آینه های خودرو معمولا با نام آینه دید عقب شناخته می شوند که از یک آینه مسطح ساخته شده اند. هر خودرو به طور استاندارد باید یک آیند بغل سمت راننده ، یک آینه بغل سمت شاگرد و یک آینه وسط داشته باشد که دید عقب و جانبی مناسبی برای راننده ایجاد کند.
هر راننده براساس قد و نحوه تنظیم صندلی خود پیش از شروع به حرکت باید آینه ها را تنظیم نماید. تا بتواند در حین حرکت برای تغییر مسیر، توقف یا دنده عقب تصمیم درستی اتخاذ نماید.
در واقع مهم ترین اصلی که یک راننده ماهر را از راننده تازه کار متفاوت می سازد استفاده بهینه از آینه ها می باشد. هر چه که یک راننده بتواند بر دید اطراف خود بهتر مسلط باشد سریعتر و ایمن تر تصمیم می گیرد و همین باعث می شود که ایمنی بیشتری در رانندگی داشته و در لحظه ی مناسب عکس العمل نشان دهد. البته محدوده بسیار نزدیک به درب خودرو جزء نقاط کور محسوب می شود که آینه ها نیز تا حدی می توانند این نقاط را پوشش دهند. و رانندگان ماهر علاوه بر استفاده مداوم از آینه در صورت لزوم با چرخش سر دید کافی جهت تغییر مسیر برای خود ایجاد می کنند.

 

تاریخچه استفاده از آینه بغل و آینه وسط در خودرو

 

اولین بار در سال 1906 در یک مجله تجاری به استفاده از آینه برای نمایش آنچه که در پشت سر خودرو رخ می دهد، اشاره گردید. که به سرعت با استقبال شرکت های خودرو سازی مواجه شد. و در نهایت هانری کاین از فرانسه حق ثبت اختراع آینه اخطار برای خودرو را به نام خود ثبت کرد.
اولین نوع آینه های خودرو از نوع آگوس داش بود که قابل تنظیم برای دیدن جاده پشت سر و هر موقعیت بود . این نوع آینه در سال 1908 به بازار عرضه شد.
در سال 1011 آینه دید عقب بر روی خودرو های مسابقه ای در اولین مسابقه ایندیانا پولیس 500 نصب گردید.
ادعا می شده که اولین بار ایده استفاده از آینه برای یک گاری که با اسب کشیده می شد اقتباس گردیده است.
در خودرو های امروزی آینه های بغل برقی تعبیه می گردد که با کمک یک دکمه زاویه دید آن قابل تنظیم است. این مساله برای آینه بغل سمت شاگرد که دور از دسترس راننده است بسیار مهم است. همچنین بسیاری از خودرو ها دارای آینه گرمکن برقی نیز هستند که از بخار گرفتن و محدود کردن دید راننده در هوای ابری و بارانی جلوگیری می کند.

 

آینه های ضد انعکاس

آینه های ضد انعکاس در دهه 1940 توسط یک مخترع آمریکایی توسعه داده شد که با طراحی گوه ای نور روز و شب را به طور متفاوتی منعکس می کرد. که از آن استقبال زیادی نشد.

 

دوربین های دید عقب جایگزین آینه وسط

 

در حال حاضر خودرو های مدرن به سمت تعبیه دوربین های دید عقب ، دوربین پارک عقب و سنسور های دنده عقب و دنده جلو می روند. هرچند که این تکنولوژی ها می توانند به راننده بسیار کمک کنند، اما به هرحال آینه بغل و آینه وسط جزئی از طراحی ماشین ها و خودرو ها باقی خواهد ماند و بسیاری از تولید کنندگان دوربین هایی ارائه می دهند که یا مانیتور آن روی داشبورد باشد و یا تصویر آن روی آینه وسط بیفتد.
دوربین ها بسیار ایمن تر و دقیق تر خواهند بود زیرا چشمی دوربین تمام فضای جانبی و عقب خودرو را ضبط می کند. اما بهر حال جایگزین صد درصد آینه های معمولی نخواهند بود.

 

چه نوع آینه ای در خودرو ها استفاده می شود؟

 

در آینه های خودرو، برای داشتن دید عقب وسیع تر از آینه های محدب استفاده می شود. زیرا تصاویر مستقیم، مجازی و کوچک از اجسام دور به شما می دهد و میدان دید وسیع تری نسبت به آینه های معمولی دارد.

به همین دلیل استفاده از آینه ها با شیشه معمولی در خودرو به هیچ عنوان صحیح نبوده و باعث می شود شما یک دید بسیار محدود از اشیای نزدیک داشته باشید و نتوانید فضای وسیع و فاصله های دور را به خوبی پوشش دهید. وقتی شما با سرعت های 70 یا 80 کیلومتر در ساعت حرکت می کنید که یک سرعت بسیار معمول در خیابان ها و بزرگراه های درون شهری می باشد، به طور یقین به آینه ای با دید وسیع و صحیح دارید. پس در صورتی که نیاز به تعویض آینه بغل داشتید، حتما آن را از لوازم یدکی های مطمئن و اصلی خریداری کنید.

 

 

فروش چراغ راهنمای آینه جک

 

 

خرید آینه بغل از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

 

باید بدانید علاوه بر جنس و کیفیت آینه بغل هر خودرو و هر سازنده با دیگر خودرو ها شکل و ظاهر متفاوتی دارد. بسیاری از خودرو های وارداتی و مونتاژی دارای آینه بغل راهنما دار هستند که با چراغ های روشن شونده تغییر جهت و راهنما زدن راننده را به خودرویی که از سمت مقابل نزدیک می شود، اطلاع می دهند و ارزش ایمنی بسیار بالایی دارد.

بسیاری از اوقات اگر خودروی خود را در یک مکان عمومی پارک کرده باشید یا هنگام عبور خودرو یا موتور سیکلتی که بسیار نزدیک به شما رانندگی می کند، در ترافیک ها ممکن است آینه بغل خودروی شما آسیب ببیند و نیاز به تعویض آن داشته باشید. زیرا به هرحال شما نیاز به دید جانبی و دید عقب کاملا وسیع و مسلط دارید تا بتوانید ایمن رانندگی کنید و هنگام توقف، سبقت، دور زدن و تغییر لاین ترافیک و خودرو هایی که در حوالی شما در حال حرکت هستند را به طور کامل ببینید.

اگر قصد خرید آینه بغل دارید حتما آن را از نمایندگی و فروشگاه ترودو که ضمانت اصالت و کیفیت و گارانتی پس از فروش دارد تهیه نمایید. زیرا قیمت های ما مناسب ترین نوع قیمت بازار بوده و پس از فروش نیز در صورت عدم تطابق جنس ارسالی با مشخصاتی که هنگام خرید از لوازم یدکی ترودو قاسمی دریافت کرده اید، پاسخگوی شما جهت تعویض و حل مشکل خواهیم بود.

لوازم یدکی ترودو دارای دو شعبه در شهر تهران و شیراز می باشد که امکان خرید حضوری را برای شما فراهم نموده است. خرید لوازم یدکی از فروشگاه لوازم یدکی ترودو شهر تهران به آدرس تهران – خیابان ملت – بالاتر از مترو – کوچه قدیم نوایی – پاساژ الماس – طبقه منفی 1 – واحد 12 می باشد که در تمامی ایام هفته پاسخگوی شما عزیزان می باشند و می توانید قبل از خرید حضوری نیز با شماره تماس 09191426734 شعبه تهران ترودو تماس حاصل فرمایید.

در شهر شیراز نیز لوازم یدکی ترودو به آدرس شیراز – چهارراه ریشمک – ابتدای باهنر جنوبی – مجتمع دریس – زیرزمین – ورودی 3- یدکی قاسمی – و شماره تماس 09128131848 پاسخگوی شما در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل نیز می باشند.

فروشگاه لوازم یدکی ترودو علاوه بر دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک با فروشگاه های ترب و ذره بین طرف قرار داد بوده و می توانید در همه ایام به صورت تلفنی و با خیال راحت سفارش خرید لوازم یدکی خود را ثبت نمایید.

— جدید ترین آدرس لوازم یدکی قاسمی در سربرگ وب سایت trodo.ir درج گردیده است.

قیمت آینه بغل 

 

آینه بغل لیفان X50
آینه بغل لیفان X50

خرید شیشه آینه و چراغ راهنما آینه

 

در بسیاری از موارد ممکن است شما نیاز به تعویض کل آینه بغل با قاب و متعلقات آن را نداشته باشید. و برای کم کردن هزینه ها و همچنین نگهداری قطعات اصلی بدنه خودرو تنها بخواهید شیشه آینه یا چراغ راهنمای آینه را تعویض کنید. فروشگاه لوازم یدکی ترودو تمامی انواع شیشه آینه و چراغ راهنمای خودرو های وارداتی اعم از لیفان، تیگو، آریزو، ام وی ام، لاماری، چانگان ، هیوندای و … را آماده فروش داشته و شما می توانید این اقلام را به راحتی با یک تماس تلفنی درب منزل دریافت کنید.

شیشه آینه و راهنما آینه های فروشگاه ترودو اصلی بوده و کاملا با آینه بغل اوریجینال خودروی شما مطابقت دارد. دقت کنید که کوچکترین تفاوت در اندازه، شکل، جنس و ظاهر می تواند هم دید جانبی شما را محدود کند و هم ظاهر خودروی شما را برهم بزند. پس اگر قصد خرید شیشه آینه و یا خرید راهنما آینه داشتید با فروشگاه ترودو تماس بگیرید یا به نمایندگی ما در شهر تهران و شیراز که در همین وب سایت آدرس آن ذکر شده است مراجعه کنید.

 

آویزان کردن اشیاء زینتی از آینه وسط غیر قانونی می باشد!

 

در بسیار از مواقع اشیائی مانند گردنبند ها، وسایلی که شانس می آورند، وسایل تزئینی و خصوصا دعا و یا تسبیح از آینه وسط آویزان می شود. و این فرهنگ در سطح جهانی طرفداران خود را دارد.
بهتر است بدانید به دلیل اینکه این اشیا مزاحم دید راننده بوده و یا باعث حواس پرتی هستند، استفاده از آن ها غیر قانونی بوده و ایمن نمی باشد. به همین دلیل حتی اگر در قانون راهنمایی و رانندگی ما نیز این مساله جرم محسوب نشود بهتر است برای حفظ ایمنی خود و سرنشینان خودرو از آویزان کردن اشیا به آینه وسط خودداری کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا