آشنایی با سیستم روشنایی و چراغ خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

آشنایی با سیستم روشنایی خودرو

هر خودرو از چندین سیستم جهت انجام کارها و وظایف مختلف تشکیل شده است، مانند سیستم سوخت رسانی ، سیستم نیرو محرکه، سیستم روشنایی و…

سیستم روشنایی وظیفه تامین روشنایی مورد نیاز راننده جهت رانندگی در شب را بر عهده دارد. و به طور کلی تمام چراغ ها و کاسه های آن ها که در خودرو روشن می شوند را شامل می شود. اهمیت سیستم روشنایی خودرو در رانندگی شبانه به حدی است که در صورت سالم نبودن این سیستم و روشن نشدن یک یا چند چراغ خودرو ، شما ممکن است که در آزمون معاینه فنی خودرو رد شوید و یا حتی هنگام رانندگی در شب توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه شوید.

نحوه کار کردن سیستم روشنایی خودرو

چراغ های خودرو از انواع مختلفی مانند چراغ جلو، چراغ نور بالا، چراغ راهنما، چراغ ترمز خودرو و چراغ دنده عقب می باشند که همگی توسط دسته راهنما کنار فرمان خودرو کنترل می شوند.

اجزای سیستم روشنایی خودرو

انواع چراغ خودرو

خرید چراغ جلو از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

چراغ جلو یا چراغ اصلی خودرو یکی از اجزای سیستم روشنایی خودرو می باشد که با کمک نقطه کانونی کاسه چراغ نور لامپ آن را منعکس و پخش می کند.

بعض خودرو ها قابلیت تنظیم زاویه و میزان انتشار نور چراغ اصلی را داشته و برخی دیگر از خودرو ها کاسه چراغ مجزا برای نور بالا و نور پایین دارند که به همین دلیل به راننده امکان روشن کردن همزمان این دو چراغ را می دهد.

شما باید چراغ و لامپ استاندارد و اصلی برای خودروی خود تهیه کنید زیرا تفاوت توان و ولتاژ می تواند هم به سیستم برقی خودرو آسیب بزند و هم اینکه اگر توان چراغ بالاتر می باشد، کاسه چراغ داغ شده و برخلاف آنچه که مد نظرتان است شیشه چراغ خودرو را کدر کرده و نتیجه معکوس دارد.

از دیگر دلایل خرید چراغ اصلی وجود شکستگی و نشتی در چراغ می باشد زیرا هرگونه ترک در کاسه یا شیشه چراغ ،  نور خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد.

خرید چراغ کوچک خودرو از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

چراغ های کوچک در هنگام مناسب نبودن آب و هوا و کاهش دید راننده به رانندگان مقابل کمک می کنند که خودروی شما را به خوبی ببینند همچنین ابعاد خودرو را مشخص می کند.

خرید چراغ دیلایت از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

چراغ دیلایت ، نوعی ال ای دی تعبیه شده در سپر یا چراغ اصلی می باشد که با جلب توجه عابران و رانندگان اطراف خصوصا در هنگام بارش و مه ، به کاهش تصادفات کمک می کند.

در فروشگاه لوازم یدکی ترودو چراغ دیلایت تیگو، چراغ دیلایت چری آریزو، قاب دیلایت ،

خرید چراغ مه شکن یا پروژکتور خودرو از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

خرید چراغ خطر

خرید چراغ ترمز از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

خرید چراغ راهنمای آینه جک از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

خرید چراغ خطر عقب از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

خرید چراغ عقب روی صندوق مزدا

خرید چراغ ترمز از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا