کالپیر ترمز چیست

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

کالپیر ترمز چیست

کالیپر بخشی از سیستم ترمز دیسک است، این قطعه یکی از قطعات مهم در سیستم ترمز هر خودرو محسوب شده که به توقف و ایستادن خودرو کمک می کند. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته ‌اند. وقتی پدال ترمز را می ‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می ‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می ‌کند و لنت ها را به روتور می چسباند. بدون کالیپر ترمز سیستم ترمز خودرو متوقف خواهد شد، این خود نشان دهنده میزان اهمیت کالیپرهای ترمز است.

دانستن این موضوع نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار خواهد بود که در اکثر خودروهای امروزی برای چرخ های جلو از ترمز دیسکی استفاده می شود. در خودروهایی با ترمز دیسکی چرخ های خودرو به یک دیسک فلزی یا روتور می چسبند و همراه با چرخ ها به گردش در می آیند. کالیپر با اصطکاکی که به کمک روتور ایجاد می کند از افزایش یافتن سرعت چرخ ها جلوگیری خواهد کرد. باید بدانیم که کالیپر، درست همانند گیره ای در قسمت بالایی روتور قرار گرفته است. علاوه براین به خاطر داشتن این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده که سیستم ترمز تنها با کالیپر قادر به کار کردن است.

فروش لوازم یدکی خودرو های چینی

انواع کالیپرهای ترمز

کالیپرهای ترمز دارای دو نوع اصلی هستند: شناور و ثابت. نوع شناور می ‌تواند تحت عنوان کالیپر کشویی نیز شناخته شود. در زیر به شباهت ‌ها و تفاوت ‌های کالیپرهای ترمز شناور و ثابت پرداخته ایم:

  • کالیپرهای ترمز شناور

حرکت کالیپرهای ترمز شناور یک حرکت ورود و خروجی است. این نوع کالیپر ترمز حداکثر دارای دو پیستون در قسمت داخلی روتور خود هستند. پیستون بعد از فشار دادن پدال ترمز، کل کالیپر را فشرده می ‌کند. به کمک لنت‌ های ترمز باعث ایجاد اصطکاک در هر طرف روتور می ‌شود.

  • کالیپرهای ترمز ثابت

کالیپرهای ترمز شناور کاملا متفاوت با انواع ثابت هستند. در حالی که کالیپرهای شناورها حرکت خاصی را دنبال می ‌کنند، انواع ثابت به طور کلی حرکت نمی‌ کنند. کالیپرهای ثابت همچنین دارای پیستون ‌هایی در هر دو طرف داخلی و خارجی روتور هستند. معایب این نوع کالیپرهای ترمز قیمت بالای پیستون‌ های آن ها است. برخی از کالیپرهای ثابت دارای بیش از دو پیستون در هر دو طرف خود هستند. هر روتور در واقع می ‌تواند چندین پیستون در اطراف خود باشد. اما این تنها در صورتی امکان پذیر است که صاحب ماشین بتواند هزینه‌ های مربوط به آن را بر عهده بگیرد.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ما با عرضه لوازم یدکی اصل و با کیفیت باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 9 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا