نقش سیلندر در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

نقش سیلندر در خودرو

یکی از اساسی ترین قطعات موتور خودرو، سیلندر است که در هسته مرکزی موتور قرار دارد. این قطعه به طور کلی وظیفه نگهداری و برقراری ارتباط قطعات مختلف را بر برعهده دارد که به تبع در هر موتور احتراقی برای تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی حداقل به یک سیلندر نیاز پیدا می شود. سیلندر ها به شکل استوانه بوده و دارای قطر و ضخامت معینی است که در سایزهای بسیار کوچک برای ماشین‌های کنترلی بنزینی و همچنین در سایزهای بزرگتر در کشتی‌ها و ناوهای جنگی ساخته می شود. به طور کلی سیلندر خودرو که استوانه ای شکل طراحی می شود؛ محلی برای نصب قطعات داخلی موتور مانند میل لنگ، رینگ پیستون، منیفولد گاز، شاتور، سر سیلندر، کارتر و قطعه‌ های دیگر است. به دلیل حساسیت بالای قطعه مذکور، جنس استفاده شده در ساخت آن بسیار اهمیت دارد؛ زیرا باید در مواجه با دماهای بالا و حتی پایین، دچار آسیب نشود. از آنجایی که جذب گرما توسط Cylinder  بر روی بخش ‌های دیگری که بر روی آن سوار است هم تاثیر می ‌گذارد، بیشتر از چدن یا آلومینیوم در ساخت آن استفاده می‌ شود. از کاربردهای سیلندر موتور می­ توان به این موارد اشاره کرد:

  • محلی برای حرکت پیستون می ­باشد.
  • انرژی شیمیایی را به انرژی حرارتی تبدیل می کند.
  • انرژی حرارتی به فشار تبدیل می­شود
  • تبدیل فشار به نیرو
  • تبدیل نیرو به حرکت پیستون

در نتیجه این عملیات چهارگانه، زمانی که پیستون به سمت پایین حرکت خود را آغاز می­ کند و به علت تجمع حجم در بالای پیستون، فشار کم می­ شود و هوا و سوخت، سیلندر را پر می­ کند. این ازدیاد سوخت در پیستون موجب می ­شود که محترق گردد. مهم ­ترین موضوعی که در سیلندرها ملاک است، کیفیت سطح آن­ ها می ­باشد که با پیستون در ارتباط هستند.

لوازم یدکی اصل و اورجینال

اجزای سیلندر ماشین

پیستون سیلندر: پیستون سر سیلندر یکی از قطعات مهم موتور محسوب می شود. که با حرکت رفت و برگشتی آن در سیلندر، وظیفه ی قدرت را به عهده دارند. به طور کلی این قطعه بسیار مهم موتور، یک جزء متحرک است که برای انتقال نیرو از بنزینی که در سیلندرها به میل لنگ گردش دارد برای چرخاندن چرخ های خودرو استفاده می کند.

سرسیلندر: سرسیلندر هم جز مهم ترین قطعات موتور محسوب می شود. که به همراه پیچ و مهره به موتور وصل شده است. این قطعه وظیفه نگهداری از سرسیلندر ها را برعهده دارد. هنگامی که موتور خودرو نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد. باید سرسیلندر آن باز شود. باز شدن سرسیلندر ، امکان دسترسی به پیستون و سایر اجزا سیلندر را فراهم می کند.

واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر بین سرسیلندر و سرسیلندر قرار می گیرد. که وظیفه جلوگیری از مخلوط نشدن آب و روغن را بر عهده دارد. یکی از ویژگی های واشر سرسیلندر، داشتن ضریب انتقال حرارت و قابلیت تراکم پذیری است.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

ترودو یکی از معتبر ترین و بهترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و اورجینال به صورت آنلاین می باشد. یکی از مهم ترین اهداف فروشگاه ترودو فروش لوازم یدکی خودرو با کیفیت و اورجینال با مناسب ترین قیمت به مشتریان می باشد تا اطمینان خاطر و همینطور رفاه و امنیت مشتریانش را فراهم کند. شما می توانید برای خرید لوازم یدکی موردنیاز خود به راحتی به وب سایت فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترود مراجعه کنید و با وارد کردن مدل خودرو، نام محصول در قسمت جست و جو محصولات، محصول مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا