خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ جک

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ جک

خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ جک یکی از بهترین و راحت ترین روش های خرید این قطعه برای خودرو می باشد. دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهم ترین سیستم های مورد استفاده در خودرو است که غالباً در خودرو های دنده ای به کار می‌ رود. سیستم کلاچ از یک صفحه و دیسک و بلبرینگ تشکیل شده که به صفحه فلایویل متصل شده اند. این سیستم برای انتقال نیرو به چرخ دنده و در نهایت حرکت خودرو بسیار مهم است.

دیسک و صفحه کلاچ از چه قطعاتی تشکیل شده‌ اند

خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ جک

قطعاتی مثل دیسک و صفحه کلاچ بخش مهمی از سیستم انتقال قدرت هستند و کلاچ نیروی چرخشی میل ‌لنگ را به گیربکس منتقل می‌ کند. اما به یاد داشته باشید که یک دست صدا ندارد، برای همین هم هست که خود سیستم کلاچ از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در زیر هر کدام را به اختصار توضیح می ‌دهیم:

  • فلایویل یا چرخ طیار: این قطعه که یک صفحه دایره ‌ای شکل فلزی است در انتهای میل لنگ قرار دارد و وظیفه‌ اصلی آن انتقال نیروی جنبشی میل ‌لنگ به گیربکس و جذب ارتعاشات شدید موتور است.
  • صفحه فشار: این قطعه فشار لازم برای تماس صفحه اصطکاک با فلایول را تامین می ‌کند و موجب می ‌شود تا دیسک بر روی فلایول در هنگام دوران نلغزد.
  • صفحه کلاچ: صفحه کلاچ که جزو یکی از اساسی‌ ترین قطعات سیستم کلاچ می ‌باشد بر روی فلایول قرار دارد و با آن مستقیماً در تماس است. برای جلوگیری از ایجاد اصطکاک بین این دو قطعه، صفحه کلاچ با لنت مخصوصی پوشیده شده‌ است؛ جنس این لنت‌ ها در قدیم از نوع آزبست بود، ولی امروزه به دلیل عوارض بسیار زیاد، استفاده از آن‌ ها ممنوع و مواد کاغذی و سرامیکی جایگزین آن‌ ها شده ‌اند. وجود یک صفحه ارتعاشگیر در مرکز این قطعه موجب می ‌شود تا ضربات ناشی از انتقال ناگهانی حرکت چرخشی موتور خودرو دفع شود که همین امر از تکان شدید خودرو هنگام تعویض دنده به شدت جلوگیری می‌ کند. از طرفی دیگر نیز وجود یک توپی هزار خار باعث می ‌شود تا نیروی موتور به خوبی به گیربکس انتقال یابد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید خرید پیستون موتور جک از فروشگاه آنلاین ترودو را مطالعه کنید.

  • فنر: این قطعه که خود شامل دو نوع مارپیچی و دیافراگمی می‌ شود، وظیفه فشرده کردن دیسک کلاچ بر روی صفحه کلاچ را بر عهده دارد.
  • یاتاقان رهاکننده: این قطعه از دو قسمت پوسته و بلبرینگ تشکیل می‌شود و زمانی که شما پدال کلاچ را می‌فشارید بر زبانه‌های فنر دیافراگمی نیرو وارد کرده و به آن فشار می‌آورد.
  • بلبرینگ: این قطعه که بر روی غلافی حول شفت ورودی جعبه دنده قرار گرفته است وظیفه فشرده کردن تیغه‌های فنر صفحه کلاچ را بر عهده دارد و جالب است بدانید که جهت حرکت آن در خلاف جهت حرکت صفحه کلاچ است.
  • دوشاخه: قطعه هما نطور که از نامش پیداست به صورت یک دوشاخه با لولاست و بر روی بلبرینگ کلاچ قرار دارد و روی آن حرکت می‌کند.
  • پدال: پدال کلاچ که در زیر پای راننده قرار دارد از طریق مکانیزم کابلی یا هیدرولیکی با یاتاقان رها کننده در ارتباط است.

عمر دیسک و صفحه کلاچ چقدر است

خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ جک

 در پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه کرد که سیستم کلاچ خودرو و دیسک بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر یا حدود یک سال و نیم نسبت به نوع رانندگی باید تعویض و یا در حد امکان تعمیر شود. البته برخی رانندگان به علت استفاده کم، می ‌توانند استفاده طولانی مدت از دیسک و صفحه خود را داشته باشند.

اما در بسیاری از مواقع کلاچ و ترمز گرفتن مداوم در مسیرهای شهری باعث می ‌شود که نیاز به تعویض صفحه کلاچ خودروها بالا و بالاتر برود. به نظر می رسد برای اتوموبیل رانندگانی که در جاده‌ های بیرون از شهر هستند، عمر این قطعه بیشتر باشد. اما چرا:

  • درگیر ترافیک‌ نیستند.
  • نیاز نیست که مدام به سیستم کلاچ فشار وارد کنند.

اما رانندگانی که در شهرهای شلوغ و پر ترافیک تردد می ‌کنند، به دلیل کلاچ گرفتن‌ های مکرر عمر دیسک و صفحه کم تر شده و مدام نیاز به بررسی وضعیت صفحه کلاچ و احتمالا تعویضش دارند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که یکی از معتبر ترین فروشگاه های لوازم یدکی در ایران می باشد اقدام به فروش خرطومی هواکش لیفان و سایر لوازم یدکی جک اصل و اورجینال و سایر خودرو های چینی کرده است و تمامی قطعات به فروش رفته در فروشگاه لوازم یدکی تردو دارای ضمانت اصالت گارانتی می باشد و همچنین شما می تواید تنها با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن فروشگاه مورد نظر خرید خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا