کمپرسور کولر چه نقشی در خودرو دارد

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

کمپرسور کولر چه نقشی در خودرو دارد

کولر خودرو یکی از تجهیزات ضروری و پر کاربرد در فصل گرم سال است که نبود آن می تواند کیفیت رانندگی را کاهش دهد و احتمال تصادف را نیز افزایش دهد. سیستم تهویه یکی از تجهیزات کاربردی و مهم در صنعت خودروسازی است که عملکرد نسبتاً ساده ای دارد. و تمامی سیستم‌ های تهویه با خنک کردن کابین و حذف رطوبت شناخته می ‌شوند. سیستم های خنک کننده خودرو یکی از موارد مورد استفاده در اتومبیل ‌ها است. که از اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهم ترین آن کمپرسور است. کمپرسور کولر خودرو می توان گفت که هسته سیستم سرمایشی داخل کابین خودرو است و از سیلندر و پیستون تشکیل شده است. وظیفه کمپرسور این است که گاز خنک کنده کولر را به صورت متراکم و فشرده به کنداکسور برساند. نیروی انتقال گاز خنک کننده، از منبع گاز خنک کننده به کندانسور را تسمه دینام موتور تامین می کند. در واقع کمپسور نقش اصلی آن، به گردش درآوردن گاز مبرد است. داخل سیستم کولر خودرو گاز مبرد قرار گرفته و این گاز به دلیل دمای پایین که دارد، با گرفتن دمای محیط، تبخیر شده و فضا را خنک می ‌کند.

لوازم یدکی خودرو لیفان

کمپرسور کولر خودرو چیست

کمپرسور کولر در واقع هسته سیستم خنک کننده داخل کابین خودرو می باشد. کمپرسور به وسیله تسمه به میل لنگ موتور خودرو متصل شده است. کمپرسور نیز از قطعات مجزایی تشکیل شده است. برخی از قطعات تشکیل دهنده کمپرسور کولر عبارتند از:

  • بوبین (سیم پیچ) کمپرسور
  • شیر فلکه کمپرسور
  • کلاچ کمپرسور
  • پولی کمپرسور

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید برای تعمیر کولر خودرو اقدام کنند:

  • روشن نشدن کولر خودرو
  • عدم خنک کنندگی کولر
  • یخ زدن اواپراتور و لوله‌ ها
  • بوی نامطبوع از کولر
  • عمل نکردن کمپرسور

همان طور که در بالاتر نیز اشاره شد یکی از مهم‌ ترین تجهیزات رفاهی که جنبه عمومی پیدا کرده سیستم تهویه مطبوع و کولر خودرو است، که همزمان با تغییرات اقلیمی جدید و گرم‌ تر شدن زمین نیاز آن در سال‌ های اخیر بیش از پیش احساس می‌ شود. گرمای شدید خیلی زود راننده و دیگر سرنشینان خودرو را عصبی می‌ کند. عصبی شدن راننده ممکن است بر کیفیت رانندگی و احتمال بروز تصادف اثر منفی بگذارد. گرمای شدید همچنین به بخش‌های داخلی خودرو، مانند روکش داشبورد، یا وسایلی چون گوشی تلفن همراه آسیب وارد می کند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی

امروزه بسیاری از فروشگاه ها از جمله فروشگاه های لوازم یدکی برای راحتی مشتریان و همینطور خودشان، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. شما می توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در منزل خود اقدام به خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال کنید.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سیزده =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا