کاربرد منیفولد در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

کاربرد منیفولد در خودرو

قطعه منیفولد در پیشرانه وسایل نقلیه درون سوز قرار گرفته است که با نام دیگر (چندراهه) نیز شناخته می شود و یکی از قطعات مهم می باشد. از این رو در این مطلب می خوایم به موضوع “کاربرد منیفولد در خودرو” بپردازیم.

منیفولد یکی از قطعات مهم در موتور خودرو می باشد، که به دو نوع منیفولد ورودی (هوا) و منیفولد خروجی (دود) تقسیم شده است و وظایف مختلفی دارد. یکی از مشکلاتی که از نبود این قطعه ایجاد می شود، وجود سر و صدای بسیار زیاد در خودرو می باشد، که کوچک ترین اتفاقی است که ایجاد می شود.  یکی دیگر از مشکلات  از نبود این قطعه بلند شدن دود از کاپوت می باشد، زیرا دگر دستگاهی نیست که بتواند دود را به اگزوز ببرد تا دود از خودرو خارج شود. البته در خودرو های امروزی سیستم سوخت رسانی آن ها انژکتوری می باشد.

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی خودرو جک S5

منیفولد چیست

منیفولد یکی از قطعات بکار رفته در موتور خودرو می باشد. منیفولد در ظاهر نقش ساده ای دارد اما وقتی وظایفش را متوجه می شویم پی میبریم که این قطعه چقدر اهمیت دارد. همانطور که گفتیم منیفولد به دو بخش خروجی و ورودی تقسیم می شود، که هرکدام وظایف خاص خود را دارند؛ مثلا وظیفه منیفولد خروجی ( دود ) هد‌ایت و خارج‌ کردن د‌ود د‌اغ که حاصل از احتراق سوخت د‌ر پیشرانه می باشد به بیرون می است، اما وظیفه منیفولد ورودی (هوا ) کاملا برعکس می باشد، به این صورت که وظیفه منیفولد ورودی (هوا) هد‌ایت مخلوط هوا و سوخت به د‌اخل محفظه احتراق می باشد. البته منیفولد (دود) یا منیفولد (هوا) هرکدام به هر یک از مجرای خروجی در سرسیلندر موتور متصل می‌ شوند و گاز‌ های داغ را به سمت لوله اگزوز هدایت می‌ کنند.

کاربرد منیفولد چیست

این قطعه درست شبیه به یک ریه در بدن انسان کار می‌ کند که از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود. همانطور که گفتیم در نتیجه احتراق دودی تولید می شود که که باید از ماشین خارج شود تا آسیبی وارد نکند، که در این لحظه منیفولد از طریق خروجی هایی که دارد از مسیر اگزوز این دود را از ماشین خارج می کند. همچنین این قطعه از یک سری مجرا تشکیل شده است که هوای ورودی را به سیلندر ها وارد می کند تا میزان مشخصی از هوا را با مقدار تعیین شده ای از سوخت با یکدیگر ترکیب کند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی

امروزه بسیاری از فروشگاه ها از جمله فروشگاه های لوازم یدکی برای راحتی مشتریان و همینطور خودشان، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. شما می توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در منزل خود اقدام به خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال به صورت آنلاین کنید.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا