کاربرد سیستم ترمز در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

 

کاربرد سیستم ترمز در خودرو

طبیعی و بدیهی است که هر وسیله نقلیه‌ متحرکی باید یک سیستم ترمز کامل داشته باشد. البته در ابتدای ایجاد صنعت اتومبیل که این ادوات از سرعت بالایی برخوردار نبودند، شاید اهمیت این سیستم چندان حیاتی به نظر نمی‌ رسید. اما حالا که رانندگی و سرعت بالا، از رفتارهای طبیعی سبک زندگی امروز بشر شده، حتما باید تمرکز زیادی روی سیستم ‌های ترمز اتومبیل ‌ها و وسایل نقلیه صورت بگیرد. به همین نسبت است که انواع سیستم‌ های ترمز ایجاد شده ‌اند تا بالا ترین امنیت خاطر را ایجاد کنند. سیستم ترمز خودروها را مهم‌ ترین آپشن ایمنی می‌ دانند. با هم این سیستم حیاتی را بیشتر مرور می ‌کنیم تا ببینیم که چیست و چطور کار می ‌کند. از گذشته تا حال همواره شاهد پیشرفت، تکامل و ظهور نوآوری‌ های متنوع در سیستم‌ های ترمز خودرو بوده ‌ایم. امروزه بر خلاف گذشته، ترمزها تنها وظیفه‌ کاهش سرعت و متوقف کردن خودرو را برعهده ندارند، بلکه در فرمان‌ پذیری و شارژ باتری خودروهای هیبرید نیز اثر گذارند.

سیستم ترمز خودرو چه می کند

سیستم ترمز خودرو به این منظور شکل گرفته که با اراده راننده، در ناحیه چرخ ‌ها تولید اصطکاک کرده و سرعت ماشین را کم و در نهایت آن را متوقف کند. به این منظور، این سیستم بین لنت ترمز و دیسک چرخ اصطکاک ایجاد کرده و شتاب منفی را شکل می ‌دهد تا سرعت کم شده یا اتومبیل به طور کامل بایستد. همانطور که بالتر نیز به آن اشاره شد امروزه کارکرد این سیستم‌ ها فراتر رفته و علاوه بر کاهش سرعت و توقف اتومبیل، در هندلینگ آن هم نقش مهمی دارد. این ویژگی مخصوصا در پیچ ‌ها و دورهای خطرناک، به شدت به فریاد اتومبیل رسیده و از لغزش‌ های خطرناک روی جاده یا تغییر جهت آن جلوگیری می ‌کند.

در واقع ترمزها سیستمی هستند که بر اساس قواعد دینامیک و اصطکاک کار می‌ کنند. بیشتر سیستم ‌های ترمز که امروزه در اتومبیل‌ ها می‌بینیم، به کمک روغن عمل می ‌کنند. از نظر علمی ثابت شده است که مایعات و روغن‌ ها، مثل هوا نیستند که قابلیت متراکم شدن داشته باشند. بدین ترتیب است که وقتی به آن‌ها فشاری وارد شود، با حفظ حجم خود جا به‌ جا می ‌شوند و فشار منتقل شده را به جایی دیگر منتقل کنند، پس چیزی به اسم متراکم شدن را در آن‌ها نمی ‌بینیم. و چنین بود که متخصصان، دریافتند می ‌توانند سیستمی ابداع کنند که در آن با فشردن پا روی پدال، می ‌توان از همین روغن و مایعات و خاصیت عدم تراکم آن ‌ها برای کم کردن سرعت و ایجاد اصطکاک در چرخ‌ های خودرو استفاده کرد.

خرید لوازم یدکی به صورت آنلاین

امروزه بسیاری از فروشگاه ها از جمله فروشگاه های لوازم یدکی برای راحتی مشتریان و همینطور خودشان، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. شما می توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در منزل خود اقدام به خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال کنید.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: مهم ترین و کاربردی ترین لوازم یدکی خودرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دو =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا