پلوس چری آریزو 5

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

پلوس چری آریزو 5

برای خرید پلوس چری آریزو 5 از فروشگاه آنلاین ترودو با ما همراه باشید. خودرو های چری محصولی از یک شرکت خودروسازی دولتی چینی می باشند، که به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی خودرو و موتور خودرو، در جمهوری خلق چین به ‌شمار می ‌آید و این شرکت خودروسازی چری فعالیت خود را در منطقه “آنهوی چین” آغاز کرد. خودرو های ساخت چری در میان مردم  بسیار محبوب می باشند و در واقع یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین خودرو ها در بازار خودروی ایران می باشد، که تمامی این محبوبیت ها از کیفیت های بسیار بالا، ظاهر شیک و منحصر به فرد و قیمت عالی آن نشات می گیرد.

آریزو فایو یکی از خودرو های زیر مجموعه برند چری می باشد؛  آریزو در ابتدای ورود خود به بازار داخلی تنها در دو مدل اکسلنت و لاکچری به بازار عرضه می‌ شد، که هر دو مدل نام برده به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده بود. این پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ که حاصل همکاری شرکت چری با شرکت AVL اتریش محسوب می‌شود، توانایی تولید 116 اسب بخار را دارد.
یک سال پس از حضور مدل‌ های تنفس طبیعی در بازار های جهانی، شرکت چری با نصب یک سیستم توربوشارژ بر روی این پیشرانه توانست تا حدی توان خروجی آریزو فایو را افزایش داده و نمونه نهایی را با نام چری آریزو فایو توربو به بازار عرضه کند.

کاربرد پلوس در خودرو

پلوس را می توان یکی از اجزای دیفرانسیل دانست، همچنین خود دیفرانسیل نیز یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های سیستم انتقال قدرت خودرو می باشد. در واقع نیروی تولیدی توسط موتور پس از طی مسیر خود از کلاچ، گیربکس، میل گاردان به دیفرانسیل می‌ رسد و سپس در این مرحله قدرت از طریق دیفرانسیل به چرخ‌ های متحرک خودرو منتقل می‌ شود؛ که انتقال دهنده‌ اصلی نیروی محرکه به چرخ‌ ها همان پلوس می باشد، که از یک سو به دیفرانسیل و از سوی دیگر به چرخ‌ های متحرک خودرو متصل است.

پلوس خودرو در عین سادگی یک قطعه با اجزای کوچک‌ تر است که در عین اتصال دیفرانسیل به چرخ‌ ها، انتقال قدرت به آن‌ ها را نیز باید انجام دهد، پس این اجزا باید به گونه‌ ای عمل کنند که نیروی چرخشی دریافتی از دیفرانسیل را با کمترین هدر رفت انرژی به چرخ‌ها منتقل کنند. اجزای پلوس شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرپلوس: همانطور که بالاتر هم اشاره شد، این قطعه در دو سر شفت قرار دارد و از یک سو با سه‌ شاخه درگیر با گیربکس، در ارتباط است و از سوی دیگر پلوس را به چرخ‌ ها متصل می‌ کند و نقش اصلی آن انتقال آخرین مرحله انتقال نیرو است، البته سرپلوس بخش متحرک انتهای پلوس و محل اتصال آن به چرخ‌ ها است و جهت چرخش پیچشی پلوس استفاده می‌ شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید  خرید آنلاین کمپرسور خودرو های چری  را مطالعه کنید.

  • مشعلی: سه شاخه‌ داخلی پلوس را در خود جای می‌ دهد و آن را به دیفرانسیل و گیربکس متصل می‌ کند؛ سه شاخه خود درون جعبه دنده قرار دارد.
  • گردگیر: قطعه‌ ای مخروطی است که از ورود گرد و خاک به سر پلوس جلوگیری می‌ کند، از آنجا که پلوس در قسمتی قرار دارد که احتمال نفوذ گرد و خاک به داخل آن بسیار زیاد است و این گرد و خاک در عملکرد صحیحش تاثیر بسزایی دارد، باید در سرویس‌ های دوره‌ای خودرو سلامت این قطعه‌ی لاستیکی مورد بررسی قرار گیرد تا از خرابی احتمالی سرپلوس جلوگیری شود. گردگیر معمولا بخش‌ هایی از پلوس که روغن و گریس‌ کاری می‌ شوند مانند سرپلوس و سه‌ شاخه و مشعلی را پوشش می‌ دهد.

خرید از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که یکی از معتبر ترین فروشگاه های لوازم یدکی در ایران می باشد اقدام به فروش لوازم یدکی چری اصل و اورجینال و سایر خودرو های چینی کرده است و تمامی قطعات به فروش رفته در فروشگاه لوازم یدکی ترودو دارای ضمانت نامه می باشد. شما می توانید از فروشگاه های اینترنتی در تمامی اوقات و حتی در روز های تعطیل هم خرید خود را انجام دهید، در هر ساعتی از شبانه روز در هر شهری که باشید این مزیت برای شما صدق می کند. برای خرید لوازم یدکی کافی است شما به وب سایت فروشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید، قطعه مورد نظر را در قسمت جست و جو محصولات وارد کنید. برای خرید پلوس آریزو 5 و سایر لوازم یدکی چری در تهران و سایر شهر ها می توانید به سایت ترودو مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا