وظیفه فلایویل در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

وظیفه فلایویل در خودرو

شاید برای شما سوال باشد که فلایویل چیست کجای خودرو قرار گرفته و چه وظیفه ایی دارد، در ادامه متن به پاسخ این سوالات می پردازیم:

 نام دیگر فلایویل چرخ لنگر یا چرخ طیار است، این قطعه به طور خاصی برای ذخیره انرژی چرخشی یا در واقع همان انرژی جنبشی طراحی شده است. به منظور دیگر فلایویل اغلب برای تامین انرژی مداوم در سیستم هایی که منبع انرژی ثابتی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این احتمال وجود دارد که برای تأمین پالس های متناوب انرژی در سطح قدرت که توانایی های منبع انرژی سازگار باشد، انجام می شود. سپس انرژی را با سرعت بالا تری در مدت زمان کوتاه تر در هنگام نیاز آزاد می کند. برای نمونه، این قطعه در چکش های برقی و ماشین های پرچینگ استفاده می شود.

بیشتر بدانید: لوازم یدکی خودرو جیلی

فلایویل و وظایف آن

فلایویل دایره ایی شکل است و دور تا دور آن دندانه ای شکل طراحی شده است. استارتر خودرو به فلایویل وصل است پس در این صورت هنگام استارت زدن با چرخش این قطعه خودرو روشن می شود. انتهای میل لنگ هم به فلایویل متصل است. در وظیفه اصلی فلایویل لازم به ذکر است که گفت وزن زیاد این قطعه، باعث متعادل شدن حرکت دورانی میل لنگ می شود. چون قدرتی که از طرف پیستون به میل لنگ داده می شود یکنواخت و ثابت نیست و موجب این می شود که سرعت میل لنگ کم یا زیاد شود. فلایویل در موقعیتی که میل لنگ تمایل به افزایش سرعت داشته باشد قدرت را گرفته و هنگامی که تمایل به کاهش سرعت داشته باشد برعکس عمل کرده و قدرت را به آن پس می دهد. این عمل ضربات وارده از پیستون را خنثی کرده و مانع شکستن و پیچش می شود. بزرگی و سنگینی فلایویل نسبت عکس با تعداد سیلندر ها دارد، مثلا فلایویل خودروی هشت سیلندر بزرگ تر و همچنان سنگین تر است.

فلایویل مسئول ذخیره کردن نیروی انفجاری در خود است و برای تکمیل کردن عملیات سه گانه بعدی به میل لنگ کمک می کند. در سطح خارجی میل لنگ دنده های مخصوصی نصب شده که به منظور گرداندن موتور به وسیله دستگاه الکتریکی استارت  به کار می رود و باعث گردش میل لنگ هنگام استارت زدن و روشن شدن موتور می شود. فلایویل یکی از قطعات دستگاه انتقال نیرو محسوب می شود و نیروی موتور به وسیله کلاچ از این قطعه به جعبه دنده منتقل می شود.

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

فروشگاه لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها به صورت آنلاین می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ما با عرضه لوازم یدکی اصل و با کیفیت باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شش =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا