وظیفه سیستم سوخت رسانی خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

وظیفه سیستم سوخت رسانی خودرو

خودرو برای حرکت کردن به چه چیز نیاز دارد، قطعا پاسخ اول همه ما سوخت است. حال این سوخت چطور به موتور خودرو می ‌رسد تا آن را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و اتومبیل را به حرکت درآورد، این همان کاری است که سیستم سوخت رسانی خودرو انجام می ‌دهد. سیستم سوخت‌ رسانی یا سیستم تزریق سوخت در خودرو وظیفه ‌ای شبیه به سیستم گردش خون در بدن را دارد. یعنی موظف است انرژی لازم برای عملکرد بخش ‌های مختلف خودرو را تامین کند. بنابراین این سیستم یکی از حیاتی ‌ترین سیستم ‌های فنی یک اتومبیل محسوب می ‌شود و سلامت و کیفیت عملکرد آن تاثیر مستقیم بر بازده خودرو و دیگر سیستم‌ های آن می‌ گذارد. در این مطلب می خواهیم درباره وظیفه سیستم سوخت رسانی خودرو اطلاعاتی به شما عزیزان بدهیم، امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید و موثر واقع گردد.

سامانه‌ ای در خودرو وجود دارد که سوخت را از محل ورود به سیستم خودرو دریافت کرده، آن را با هوا مخلوط می ‌کند و در اختیار موتور قرار می ‌دهد. این سامانه باید با هوشمندی تمام وظایفش را براساس فاکتورهای متعددی از جمله دور موتور، به‌ روز رسانی کند. انجام این وظایف که طیف گسترده ‌ای از سرعت جریان سوخت تا تزریق آن را در برمی‌ گیرند، در نهایت منتج به حرکت بهینه‌ خودرو می ‌شوند. در واقع سیستم سوخت رسانی خودرو یکی از اجزای مهم خودرو به عنوان منبع تغذیه خوراکی برای خودرو است که اگر درست کار نکند باعث ریپ زدن خودرو و حتی خاموش شدن خودرو می شود.

وظیفه سیستم سوخت رسانی

روش سوخت رسانی ماشین به این گونه است که ترکیب سوخت و هوا باید در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت کاملا بهینه شده به موتور رسیده و انرژی مکانیکی لازم برای حرکت خودرو تامین گردد. سیستم سوخت رسانی ماشین باید در هر شرایطی و متناسب با وضعیت موتور سوخت رسانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. منظور از شرایط مختلف حالت های مختلف خودرو است که عبارتند از:

  • استارت و راه اندازی اولیه خودرو
  • گرم شدن خودرو (قبل از حرکت)
  • شروع به حرکت کردن خودرو
  • افزایش شتاب خودرو
  • و…

با توجه به این که سرعت و وضعیت خودرو در شرایط مختلف با یک دیگر متفاوت می باشد، لازم است سیستم سوخت رسانی ماشین متناسب با هر کدام از شرایط میزان مشخص و بهینه ای از ترکیب سوخت و هوا را وارد موتور کند. روش سوخت رسانی خودرو یک روش کاملا دقیق و مهندسی شده است و سال های زیادی بر روی این روش مطالعه و تحقیق شده است. اجزا سیستم سوخت رسانی کاربراتوری عبارتند از فیلتر بنزین، پمپ بنزین، شیر اطمینان، کاربراتور، باک بنزین، لوله های واسط.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ما با عرضه لوازم یدکی اصل و با کیفیت باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم.

بیشتر بخوانید: سیستم هدایت و فرمان خودرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا