نگهداری از خودرو در هوای گرم

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

مالکان و رانندگان خودرو به خوبی می دانندکه نگهداری از خودرو در فصول مختلف سال نیاز های متفاوتی را می طلبد. اما نکهداری از خودرو در دو فصل زمستان و تابستان با توجه به شدیدتر بودن اختلاف دما، چالش برانگیز تر نیز بوده و نیاز به تجربه، مطالعه و آگاهی دارد.

 

حتی رانندگی در روز های گرم تابستان هم نیاز به انرژی و دقت بیشتری است تا تمرکزتان را از جاده و رانندگان بی احتیاط از دست نداده و همچنین هوشیاری و تنرژی خود را حفظ کنید.

از اعمالی که برای نگهداری از خودرو در روز های گرم تابستان توصیه می شود بررسی موتور، باتری خودرو، حتی پر اب بودن مخزن رادیاتور و شیشه شور به صورت مداوم است که از اسیب به موتور و عملکرد نادرست خودرو جلوگیری می می کند.

نکات و اصول کلی نگهداری خودرو در گرمای تابستان

__ مراقبت از باتری خودرو در گرمای تابستان

 

باتری خودرو از مهم ترین نگرانی های رانندگان در گرمای تابستان می باشد. که نگهداری اصولی آن هزینه های نگهداری خودرو در تابستان را کاهش می دهد. عمر میانگین باتری در انواع خودرو بین دو تا پنج سال متفاوت است و نحوه نگهداری در عمر بیشتر باتری بسیار اثر گذار است. از اسیب هایی که ممکن است به باتری خودرو اسیب زده و عمر ان را کاهش دهد گرما و دمای بالا و لرزش های ماشین است. که سبب خرابی داخلی و شکستگی ان شود. برای پیشگیری از اسیب به خودرو در طول سال و در حین حرکت، اولا اتصال درست و محکم ان را بررسی کنید. تا از لرزش های اضافی در حین حرکت پیشگیری شود. همچنین شما باید بدانید که گرمای زیاد سطح تبخیر اب باتری را افزایش می دهد که سبب ایجاد خوردگی در پایانه ها و اتصالات باتری خودرو شود.

__سطح مایعات خودرو را مرتبا چک کنید

مایعات درون خودرو معمولا نقش های متفاوتی در حرکت ان دارند اما این مایعات و حتی روغن های خودرو یک نقش خنک کنندگی و روان کردن حرکت خودرو را دارند که در فصل گرما اهمیت بیشتری پیدا می کنند. بنابراین از تبخیر و کاهش سطح مایعات درون موتور خودرو اگاه باشید و به سرعت ان را جایگزین کنید. از سوی دیگر از برزسی روغن موتور، روغن گیربکس ، روغن ترمز و روغن فرمان غافل نمانید.

__مراقب لاستیک های ماشینتان باشید

تنظیم باد لاستیک ها را متناسب با گرمای تابستان انجام دهید و مراقب باشید که حتی باد اضافی ممکن است سبب ترکیدن لاستیک ها در فصل تابستان شوند. در فصل تابستان با انبساط هوای داخل تایر ، اصطکاک بین تایر و جاده زیاد می شود که خود روند فرسودگی را سرعت بخشیده و احتمال پنچر شدن را زیاد می کند. بنابراین اگر می توانید از نیتروژن جهت باد کردن تایر خودرو استفاده کنید زیرا خنک تر می باشد.

 

__ مراقب امپر و داغ کردن موتور باشید

هرچند مدل های جدید تر ممکن است دیگر امپر نداشته باشند اما مراقب داغ شدن موتور در گرمای تابستان بپده و در صورت نیاز بین مسیر تپقف کنید تا موتور کمی خنک شود.

__ از سالم بودن ترموستات، پمپ خنک کاری، رادیاتور و خنک کننده های خودرو اطمینان حاصل کنید

ترموستات یکی از قطعاتی است که نقش حیاتی در خنک ماندن موتور خودرو دارد بنابراین هرگز ان را از روی موتور باز نکنید.

 

__ مخزن شیشه شور را مرتب چک کنید.

مخزن شیشه شور به موتور نزدیک بوده و از اب و شیشه شور پر می شود که تحت تاثیر حرارت نیز ممکن است مایعات ان تقلیل یابد و خالی شود.خالی بودن مخزن شیشه شور می تواند باعث خشکی ، شکنندگی و اسیب به این قطعه شود و خود شما نیز می توانید ان را پر کنید.

__ بررسی روغن موتور

روغن موتور، جعبه دنده و دیفرانسیل انواع مختلفی دارند که بعضی از ان ها مناسب چهار فصل بوده و برخی نیز برای فصپل خاصی استفاده می شوند. سطح روغن موتور و نوع روغن های خودرو را حتما بررسی کنید و از مناسب بودن این روغن ها برای فصل تابستان اطمینان حاصل کنید که خود این امر به خنک کاری مناسب موتور خودرو کمک می کند.

__ رادیاتور ارزش بیشتری در تابستان دارد!

برای مراقبت از خودرو در فصول گرم سال ابتدا ترموستات ، پمپ اب و شیلنگ های رادیاتور را بررسی کرده ، مسیر های گردش ضد یخ را شسته و بدنه بیرونی را با با اب و صابون شستشو دهید تا هوا به راحتی از میان پره ها عبپر کند‌ و در نهایت ضد یخ مناسب فصل تابستان استفاده کنید.

 

حجم ضد یخ مورد استفاده به شرایط اب و هوایی و خنک کاری موتور بستگی دارد. معمولا حجم ضد یخ خودرو باید به تناسب یک به یک با اب ترکیب شود.

همچنین با توجه به انبساط حجمی این مایع، اگر منبع انبساط وجود ندارد، حتما پنج درصد فضای رادیاتور را نیز خالی بگذارید.

در صورت عدم نگهداری مناسب رادیاتور نقطه جوش موتور خودرو پایین امده و دمای ان به سرعت بالا می رود.

__ برزسی و تعویض تسمه پروانه

تسمه پروانه نیز از قطعات مهم خودرو است که باید هر هشت تا ده هزار کیلومتر بررسی شده و در صورت وجود پوسیدگی و پارگی سریعا تعویض شود. پس هنگام ورود به فصل گرما ختما تسمه پروانه خودرو را نیز چک کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا