معرفی انواع فیلترهای خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

معرفی انواع فیلترهای خودرو

فیلترها قطعات ارزان قیمتی هستند که نقش مهمی در عملکرد و سلامت خودرو دارند. فلیترهای خودرو باید در زمان معینی تعویض شوند تا بتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند. بی توجهی به تعویض و یا تمیز کردن فیلترها می ‌تواند به خودرو آسیب جدی وارد کند به همین منظور لازم است که اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید. اگر خواهان کسب اطلاعاتی بیشتر در رابطه با این موضوع هستید تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

هر نوع فیلتر، مشخصات دقیق خود را دارد اما به طور کلی باید توانایی جداسازی ذرات ۵ میکرون یا بزرگ تر را داشته و از مقاومت لازم در برابر جریان مواد مورد تصفیه و همچنین بازدهی مطلوب در عمر مفید پیش ­بینی شده خود برخوردار باشد. علاوه بر این موارد مشخصات دیگری مانند مقاومت در برابر حرارت بالا، ثابت ماندن اندازه فیلتر، حساس نبودن به تغییرات جوی و رطوبت، سهولت در استفاده و مراقبت نیز از خصوصیات یک فیلتر خوب محسوب می ­شوند.

دیسک و صفحه چیست

انواع فیلتر در خودرو

در هر خودرو انواع فیلتر مورد استفاده است. اما چهار فیلتر اصلی دارد که عبارتند از: فیلتر کابین، فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر هوا. عملکرد همه این فیلترها فعال کردن جریان و تسهیل فرایند حرکت و گرفتن ناخالصی هایی مانند گرد و غبار و آلودگی های موجود در هوا و ناخالصی های موجود در سوخت یا کثیفی که در روغن موتور وجود دارد می باشد.

فیلتر هوا: فیلتر هوا از مواد سلولزی، کتان و اسفنج ساخته شده است. این فیلتر در ورودی هوا به محفظه موتور قرار گرفته است تا هوای وارد شده به موتور را تمیز کند و اجازه ندهد که ذرات گرد و غبار وارد موتور شود. فیلترها باید در زمان ‌های معینی تعویض شوند و این زمان با توجه به محیط جغرافیایی و بالا یا پایین بودن آلاینده‌ های هوا متفاوت است و آلاینده‌ ها روی عمر آن ها تاثیر گذارند.

فیلتر کابین: فیلتر کابین هوایی را که از طریق سیستم گرمایش و تهویه هوا وارد فضای داخلی خودرو می شود، تمیز نموده و گرد و غبار و سایر ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند. اگر فیلتر کابین فعال شده با کربن دارید، گازهای خروجی و بوی آن را نیز پالایش خواهد کرد. در صورت بروز آلرژی یا مشکلات تنفسی، داشتن هوای تمیز در اتومبیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فیلتر روغن: وظیفه فیلتر روغن جدا نمودن آلودگی هایی همچون ذرات حاصل از سایش قطعات موتور از روغن موتور خودرو می باشد. فیلتر روغن موتور، جریان پیوسته روغن موتور خودرو را حفظ می کند. ذرات موجود در روغن موتور را حذف می نماید تا روغن موتور از آلودگی ها تصفیه گردد. فیلتر روغن موتور در هر تعویض روغن می بایست تعویض گردد چرا که فیلتر روغنی که عملکرد مناسب خود را از دست داده است موجب می گردد که ناخالصی ها و ذرات معلق وارد موتور خودرو گردد و آسیب های جدی به موتور خودرو وارد نماید.

فیلتر سوخت: فیلتر سوخت ناخالصی هایی مانند گرد و غبار، زنگ زدگی و ریزگرد موجود در سوخت را از بین می برد. با از بین بردن این آلاینده ها، فیلتر سوخت از انژکتورهای سوخت محافظت می‌کند و در حفظ عملکرد و ماندگاری موتور خودرو نقش اساسی دارد.

خرید آنلاین لوازم یدکی

امروزه شما می توانید برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز خود از خرید آنلاین استفاده کنید. بسیاری از فروشگاه ها برای راحتی خریداران، امکان خرید آنلاین را برای آن ها فراهم کرده اند که یکی از این فروشگاه های آنلاین لوازم یدکی ترودو می باشد. فروشگاه ترودو یکی از معتبر ترین و برترین فروشگاه عرضه کننده لوازم یدکی اصل و اورجینال می باشد. شما می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت همراه با ضمانت اصالت گارانتی از ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو با فروش لوازم یدکی خودرو به صورت اصل و اورجینال امنیت، آسایش و رفاه را برای مشتریانش فراهم می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 7 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا