طبق در خودرو چه وظیفه ای دارد

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

طبق در خودرو چه وظیفه ای دارد

در این مطلب از ترودو قصد داریم شما را با وظایف طبق در خودرو آشنا کنیم، با ما همراه باشید. طبق خودرو قطعه ای فلزی است که در دو سر دارای بوش های محوری است که از یک سو به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگر به شاسی خودرو متصل می گردد و نقش اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد. طبق در حقیقت عضوی از سیسم تعلیق خودرو به ‌حساب می ‌آید. طبق‌‌ ها وظیفه‌ دارند نیروهای عرضی که از سمت جاده به شاسی خودرو وارد می ‌شود را خنثی و یا کم‌ زور کنند. این کار از طریق انتقال نیروی از طبق به سگ ‎‌دست و بعد از آن به میل موج گیر اتفاق می ‌افتد و درنهایت نیروی دمپ‌ شده به شاسی منتقل می ‌شود.

طبق در قسمت داخلی توسط بوش لاستیکی یا بوش طبق که روی بوش فلزی سوار شده به شاسی خودرو متصل می ‌شود و قسمت بیرونی آن توسط سیبک به سگ دست وصل می‌ شود همچنین در قسمت وسط به میل موج گیر متصل است و آن مجموعه در کنار هم مهم ‌ترین اجزای جلوبندی خودرو را تشکیل می‌ دهند. سازندگان خودرو با توجه به نوع سیستم تعلیق هر خودرو از طبق های مختلفی استفاده می کنند و بنابراین ممکن است در هر دو محور خودرو و یا تنها در یکی از محورهای خودرو از طبق استفاده شود. البته ممکن است بر حسب سیستم تعلیق مورد استفاده در خودرو آن وسیله نقلیه فاقد چنین قطعه ای باشد.

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی ماشین های چینی

نشانه های خرابی طبق چیست

معمولاً به دلیل اینکه عملکرد طبق ارتباط مستقیم با رانندگان ندارد در صورت خرابی رانندگان از آن مطلع نمی شوند. اما بعضاً طرح مواردی همچون بروز صدای تق تق در دست اندازها و یا صدای جیر جیر که ممکن است بر اثر حرکت طبق و تماس سایشی آن با شاسی باشد می تواند نشانه از خرابی طبق باشد.

یکی از دیگر از نشانه های خرابی طبق را باید در انحراف شدید زوایای کمبر و کستر چرخ ها و کج شدن طبق جستجو کرد. این مورد با مشاهده چرخ ها و عدم همراستا بودن آن ها قابل تشخیص است. طبق ها معمولاً از دو ناحیه بوش و سیبک بیشتر خراب می شوند چرا که این دو قسمت فشارهای وارد از جاده را کنترل می کنند، بنابراین با توجه به شرایط جاده و نحوه رانندگی در معرض آسیب بیشتری هستند. همچنین برخورد چرخ ها با پستی و بلندی های جاده می تواند باعث کج شدن طبق خودرو شود.

خرید آنلاین لوازم یدکی

امروزه بسیاری از فروشگاه ها از جمله فروشگاه های لوازم یدکی برای راحتی مشتریان و همینطور خودشان، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. شما می توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در منزل خود اقدام به خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال کنید.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا