شاسی و بدنه خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

شاسی و بدنه خودروشاسی و بدنه موضوع بسیار مهمی است که سازندگان خودرو را به یک چالش بزرگ برای طراحی خودرو دعوت می ‌کند. در این مقاله می خواهیم به موضوع شاسی و بدنه خودرو بپردازیم و هر آنچه که شما باید دربار آن بدانید را بیان کنیم، با ما همراه باشید.

هر خودرو به طور کلی از سه قسمت اصلی یعنی بدنه، پیشرانه و شاسی تشکیل می ‌شود. یکی از مهم ترین اجزاء همه خودروها شاسی خوردو است که برای مراقبت و نگهداری آن باید یکسری اطلاعات اولیه‌ داشته باشیم. شاسی یا فریم در واقع یک چهار چوب و ساختار است که عموماً از فولاد سخت به شکل ناودانی ساخته می ‌شود. بر روی این فولاد سخت، قسمت ‌هایی همچون پیشرانه، سیستم انتقال قدرت، سیستم فنر بندی و سیستم ترمز و فرمان نصب می ‌شود. باید بدانید مواردی از قبیل تحمل بیش ترین میزان وزن و تنش، سبکی، کم ترین حجم، سهولت در پیاده سازی سیستم، هزینه نهایی برای اجرای سیستم، توانایی تغییر فرم در نقاط مشخص برای بالاترین میزان جذب ضربه، توانایی حفظ استحکام و عدم تغییر فرم در قسمت‌ های حیاتی برای حفظ توانایی مقاومت، قابلیت تعمیر ساده و بازیابی خصوصیات اولیه و در نهایت انتقال کم ترین میزان لرزش و صدا به قسمت‌ های درونی اتاق، از خصوصیات یک شاسی خوب به شمار می ‌رود.

انواع شاسی خودرو

شاسی خودرو به طور کلی در دو نوع مستقل و یکپارچه ساخته می ‌شود. شاسی مستقل به صورت یک قطعه مجزا ساخته می ‌شود و اتاق و سایر اجزای خودرو در مراحل بعدی به آن متصل می ‌شوند. البته این نوع شاسی از نمونه‌ های خیلی قدیمی شاسی بوده و امروزه تقریباً ۹۹ درصد خودروها از شاسی‌ های غیر مستقل استفاده می ‌کنند. اما شاسی یکپارچه دارای فرم گسترده ‌ای شبیه به اتاق خودرو است. تنها با اضافه کردن سقف، گلگیر، کاپوت، درها و اجزای دیگر به شاسی یکپارچه، فرم کلی اتاق و بدنه خودرو کامل می ‌شود.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ما با عرضه لوازم یدکی اصل و با کیفیت باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم.

مشکلات شاسی خودرو چیست

  • انحراف فرمان: اگر انحراف و کشیده شدن فرمان به یک جهت را در خودرو مشاهده کردید، قبل از هر اقدامی باید شاسی خودرو را بررسی کنید.
  • صدا در جلوبندی خودرو: اگر در هنگام رانندگی متوجه ساییدگی و صدا در جلوبندی خودرو شدید یعنی شاسی خودرو شکسته‌ است و به جوش دادن نیاز دارد. در صورتی که صدا و اصطکاک در یک سمت خودرو باشد‌، احتمال آسیب بیشتری وجود دارد.
  • فرسودگی شاسی: تمام شاسی با رطوبت سبب پوسیدگی و فرسودگی آن می ‌شود. زمانی که شاسی خودرو پوسیده شود، لرزش و صدای زیادی از جلوبندی خودرو در کابین احساس می‌ شود.
  • انحراف شاسی: تصادف و به تبع آن ضربه‌ های شدید سبب انحراف شاسی می شود. انحراف شاسی می‌ تواند به سایر قطعات خودرو آسیب وارد کند. انحراف جزئی شاسی توسط تعمیرکاران قابل رفع است اما اگر این احراف جدی و شدید باشد ممکن است شاسی خودرو هیچ گاه به حالت قبل برنگردد.
  • و…

بیشتر بخوانید: وظیفه سیستم سوخت رسانی خودرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا