سیستم مولد قدرت یا موتوری خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

سیستم مولد قدرت یا موتوری خودرو 768x480 1 گیربکس – شلگیر – پمپ – رادیات – دیسک – صفحه کلاچ – بلبرینگ – اویل پمپ – کمک فنر – کوئل – انژکتور – پلوس – موجگیر – سیبک طبق – دسته موتور – باک – سنسور سپر – شلگیر – گلگیر – لنت ترمز – دیسک چرخ – ترمز دستی – یاتاقان – کنیستر – آفتامات – پمپ هیدرولیک – رادیاتور – میل سوپاپ – میلنگ – وایر شمع – سگدست – جعبه فرمان – سرپلوس – پمپ – طبق – فیلتر – دینام – پیستون – یاتاقان – واتر پمپ – سوپاپ –

سیستم مولد قدرت یا موتوری خودرو مهم ترین بخش اتومبیل است، سیستم مولد قدرت خودرو یا موتور دستگاهی است که انرژی حرارتی حاصل از سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل نموده و موجب به حرکت در آمدن خودرو می شود. در واقع موتور به عنوان قلب تپنده خودرو می باشد و خود از قطعات ثابت و متحرک زیادی تشکیل شده است. در این واحد که انرژی شیمیایی بنزین به انرژی مکانیکی تبدیل می شود، حرارت ناشی از سوختن هیدروکربون ها به بالاتر از 700°C  می رسد که به علت بازده حرارت تولید شده به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و بقیه به صورت انتقال مفید سیستم، حدود حرارت به محیط گرم کردن آب و خروج گازهای حاصل از احتراق از اگزوز، تلف می شود. در یک موتور حدود 120 تا 150 قطعه متحرک وجود دارد که نیاز به روغن کاری دارند تا بتوانند به درستی وظیفه خود را انجام دهند. در ادامه چند مورد از قطعات سیستم مولد قدرت یا موتوری خودرو را بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

قطعات سیستم مولد قدرت یا موتوری خودرو

سیستم موتوری خودرو شامل قطعاتی از جمله بلوک سیلندر، سرسیلندر، واشر سرسیلندر، میل لنگ، پیستون، سوپاپ دود وهوا، تسمه تایم، واترپمپ، شمع، رینگ پیستون، فنر سوپاپ، شاتون و… می باشد.

بلوک سیلندر: اولین و اصلی ‌ترین بخش یک موتور همان بدنه یا تنه‌ اصلی موتور است که آن را اصطلاحا بلوک سیلندر می‌ نامند. این قطعه که از بخش‌ های اصلی موتور محسوب می ‌شود، نقش فونداسیون موتورهای احتراق داخلی را بازی می ‌کند. چرا که سیلندرها، سرسیلندر، پیستون، شاتون، کارتل، رینگ و میل ‌لنگ را در خود جای می ‌دهد. از آن‌ جا که عمل جرقه ‌زنی و احتراق درون این بلوک انجام می ‌شود باید مقاومت دمایی بالایی داشته باشد. بنابراین آن را از ریخته‌ گری آلیاژی مانند آلومینیوم یا چدن می‌ سازند. لازم است در ساخت و ریخته ‌گری بلوک موتور به دلیل اهمیت بالای آن دقت فراوانی صورت گیرد. بلوک علاوه بر گرما باید در برابر سرما نیز مقاومت لازم را داشته باشد و همچنین تغییرات دمایی ناگهانی و شدید را نیز تحمل کند. نکته‌ مثبت در مودر بلوک سیلندر، استهلاک پایین این قطعه به دلیل مقاومت آن است.

سرسیلندر: همان ‌طور که از نامش مشخص است دقیقا در بالای سیلندرها قرار دارد. این قطعه‌ آلومینیومی بالای بلوک سیلندر قرار می ‌گیرد و اتاقک احتراق، شمع‌ ها و سوپاپ ‌های دود و هوا را در خود جای می‌ دهد. بخاری آب و روغن هم که وظیفه‌ خنک کردن اتاقک احتراق را برعهده دارند در این قطعه تعبیه شده‌ اند. میل سوپاپ و منیفولد گاز و هوا هم در این قطعه جاسازی می ‌شوند. بنابراین سرسیلندر از اهمیت بسیاری در موتور برخوردار است. سرسیلندرها سه دسته دارند؛ دسته اول: سرسیلندر تکی با سرمایش آبی، دسته دوم: سرسیلندر تکی با سرمایش هوا، دسته سوم: سرسیلندر چند تایی

تسمه تایم: این قطعه حیاتی زمان ‌بندی حرکت سوپاپ ‌ها را کنترل می ‌کند و گاهی با چرخ دنده یا زنجیرتایم جایگزین می ‌شود. تسمه تایم که از جنس لاستیک و دندانه دار طراحی شده به میل ‌لنگ و میل بادامک متصل است و این دو را همزمان با هم حرکت می‌ دهد. تسمه تایم همچنین پمپ آب و پمپ روغن را نیز به حرکت در می ‌آورد.

بیشتر بخوانید: وظیفه سیستم سوخت رسانی خودرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا