سیستم ایمنی خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

سیستم ایمنی خودرو

سیستم ایمنی خودرو به عنوان عوامل کاهنده ریسک های تصادفات، در به حداقل رساندن سوانح رانندگی نقش آفرینی می کند. بنابراین این وجود این سیستم در خودرو بسیار حائز اهمیت است و دانستن اطلاعاتی درباره آن به ما اطلاعاتی می دهد. در این مطلب از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو با سیستم های ایمنی خودرو آشنا می شوید که به روند کاهش تصادفات رانندگی، مرگ و میر و آسیب های ناشی از تصادفات کمک شایانی می کند.

در طول تاریخ خودروسازی دنیا، سیستم های ایمنی به مرور و با نمایش توانایی های خود توسط دیگر شرکت های خودروسازی نیز مورد استفاده قرار گرفت و بعد از مدتی با ثابت شدن کارایی های آن ها، دولت ها استفاده از آن ها را بر روی همه خودروها ضروری دانستند و قوانینی برای آن ها وضع شد. تا چند دهه پیش اتومبیل‌ها با هر کیفیت و ساخت هر کشوری از سیستم های ایمنی خودرو بی ‌بهره بودند. اگرچه کیفیت ساخت در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن نقش مهمی داشت اما با افزایش سرعت خودروها کمبود این سیستم‌ های ایمنی بیش از پیش احساس می ‌شد.

سیستم برق خودرو و اجزا تشکیل دهنده آن

انواع سیستم ایمنی در خودرو

به طور کلی می توان سیستم های ایمنی خودرو به دو دسته غیر فعال و فعال تقسیم کرد، سعی خودروسازان بر این است که هم سیستم ایمنی فعال و هم سیستم ایمنی غیر فعال خودرو را بهبود بخشند، یعنی هم از ایجاد تصادف جلوگیری کنند (با کمک سیستم ایمنی فعال) و هم اگر تصادفی ایجاد شد، تلفات و خسارت های آن را به حداقل برسانند (با کمک سیستم ایمنی غیر فعال).

سیستم های ایمنی غیر فعال: سیستم های ایمنی غیرفعال فقط هنگام به وجود آمدن تصادفات وظیفه کاهش تلفات و صدمات به سرنشینان را بر عهده دارند. اکثر افراد، با سیستم های ایمنی غیرفعال آشنایی دارند مانند کمربندهای ایمنی، کیسه های هوا، فیوز قفل کن و… .

سیستم های ایمنی فعال: اما علاوه بر کمربند ایمنی، کیسه هوا و… تجهیزاتی بر روی خودروها نصب شده و مانع از ایجاد تصادف می شوند، این سیستم ها و تجهیزات مربوط به آن را سیستم های ایمنی فعال می گویند. سیستم های ایمنی فعال، هنگامی که استارت خودرو زده می شود شروع به فعالیت می کند و از به وجود آمدن تصادفات جلوگیری می کند.

البته سیستم های ایمنی فعال بسیار گسترده تر و جدید تر می باشد و می بایست آن ها را به دو دسته پایدار کننده و هشدار دهنده تقسیم بندی کرد. سیستم های پایدار کننده ، با ایجاد پایداری بیشتر برای خودرو در تمام حالت های رانندگی، مانع از ایجاد تصادفات می شوند مانند سیستم های ABS ، EBD ، ESP و… . این سیستم ایمنی هشدار دهنده نیز هروقت احساس کنند، راننده از عوامل ایمنی در رانندگی غفلت کرده یا سایر عوامل خطر آفرین راننده و خودرو را تهدید می کنند، با هشدار به موقع به راننده، مانع از ایجاد تصادف و در نتیجه مانع از آسیب به خودرو، سرنشینان، عابران پیاده و سایر خودروهای مجاور می شوند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا