سیستم اگزوز و وظایف آن

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

سیستم اگزوز و وظایف آن

یک اتومبیل از قطعات مختلفی تشکیل می‌ شود که وظایف مختلفی را باید ایفا کنند. اگزوز یکی از این قطعات مهم در خودرو است. قطعه‌ ای که معمولاً خروجی آن را در پشت اتومبیل می ‌بینید، اما شاید ندانید که چقدر اهمیت دارد و اساسا اگر نباشد، دیگر اتومبیل شما نمی ‌تواند راه برود. اِگزوز قطعه ‌ای در خودرو و دیگر وسایل نقلیه موتور دار است که دود حاصل از واکنش شیمیایی را که در سیلندر ایجاد می ‌شود به خارج از خودرو انتقال می‌ دهد. این تعریف اگر چه بیانگر عمده کار اگزوز است، اما امروزه ویژگی‌ های اگزوز گسترش یافته و وظایف دیگری نیز بر عهده دارد.

کلا در هر خودرو یا وسیله نقلیه موتوری، باید قطعه ‌ای به نام اگزوز وجود داشته باشد. چرا که واکنش‌ های شیمیایی ایجاد شده در سیلندرها باید به گونه ‌ای، به خارج از اتومبیل هدایت شود. در غیر این صورت، درست مثل دیگی که جوش آمده و راه فراری ندارد، منفجر خواهد شد. هرچند که گفته می‌ شود اگزوزها برای این کار ساخته شده‌اند، اما کارهای دیگری هم از آن ‌ها ساخته است که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

لوازم یدکی اصل و اورجینال برای خودرو های چینی

سه وظیفه عمده اگزوز خودرو

  • کاهش آلایندگی
  • کاهش صدا
  • کاهش دما

اگر بخواهیم به طور خلاصه به بررسی وظایف این قطعه در خودرو بپردازیم، باید بگوییم که وظیفه اصلی این قطعه هدایت گازهای خروجی از موتور خودرو به بیرون می باشد. یکی دیگر از وظایف مهم اگزوز خودرو، کاهش صدای ایجاد شده ناشی از حرکت سوپاپ ها در موتور و عمل احتراق می باشد.

اگر اگزوز خودرو وجود نداشته باشد خودروی ما هر چقدر هم که نرم کار کند، باز هم صدای ناهنجاری تولید خواهد نمود که باعث می شود تا خیلی زود از رانندگی خسته شویم و برای دیگران نیز مزاحمت هایی ایجاد کنیم. به همین علت یکی از نشانه های پارگی و یا سوراخ شدن اگزوز، همین تغییر صدای خودرو می باشد که بسیار شایع نیز هست. یکی دیگر از وظایف اصلی این قطعه کاهش میزان آلودگی خروجی از موتور خودرو می باشد که عمدتا این امر با استفاده از قطعه ای به نام کاتالیست در اگزوز انجام می گیرد.

علت های خرابی اگزوز

درصد زیادی از خرابی اگزوز شامل پارگی، شکستگی و یا سوراخ شدگی در آن می باشد. از آنجا که این قطعه مسیر نسبتا طولانی را از موتور تا انتهای خودرو طی می کند، در نتیجه به همان نسبت بیشتر در معرض فرسودگی قرار می گیرد. اگزوز معمولا در زیر خودرو نصب شده و بسیار نزدیک به سطح زمین می باشد. به همین دلیل، عبور خودرو از مکان های ناهموار یا تردد در مسیرهای پر آب، باعث می شود تا این قطعه صدمه ببیند.

همچنین آب و هوای مرطوب نیز می تواند نقش زیادی در فرسودگی این قطعه داشته باشد. به همین دلیل در مناطقی که آب و هوا مرطوب و شرجی است، این قطعه خیلی زودتر از همیشه خراب خواهد شد. فرسودگی اگزوز موجب می شود تا این قطعه با کمترین ضربه ها نیز دچار شکستگی یا پارگی شود که منجر به عدم عملکرد صحیح خودرو خواهد شد.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

ترودو فروشگاه آنلاین لوازم یدکی، یکی از معتبر ترین و برترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و اورجینال می باشد. ترودو با فروش لوازم یدکی ماشین اصل و اورجینال با بالا ترین کیفیت، آسایش و رفاه مشتریانش را تضمین می کند. در واقع تمامی محصولاتی که ترودو به مشتریانش عرضه می کند دارای ضمانت اصالت گارانتی و کیفیت می باشد.

شما با خرید آنلاین لوازم یدکی از فروشگاه ترودو نه تنها از یک خرید آسان و راحت بهرمند می شوید بلکه خریدی مطمئن، با کیفیت و قیمت مناسب را نیز تجربه خواهید کرد. برای خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو می توانید به وب سایت ترودو مراجعه کنید و با وارد کردن نوع خودرو و نام محصول، قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا