سوپاپ و نقش آن در عملکرد موتور خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

سوپاپ و نقش آن در عملکرد موتور خودرو

در این مقاله از ترودو می ‌خواهیم بدانیم سوپاپ چیست، چه وظایفی دارد و چه تاثیری در عملکرد موتور می ‌گذارد. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعاتی درباره سوپاپ و نقش آن در عملکرد موتور خودرو هستید با ما همراه باشید.

موتور خودرو، قلب تپنده و منبع نیروی محرک آن‌ است که از بهم پیوستن قطعات متعددی تشکیل شده و با همکاری آن‌ها موفق به تولید نیروی لازم برای به حرکت در آوردن چرخ ‌ها می‌ شود. هر یک از قطعات موتور، اهمیت خاص خود را دارند. چرا که عملکرد نا درست هر یک می ‌تواند منجر به کاهش بازده موتور شود و یا آن ‌ها را با مشکلی جدی مواجه کند. گاهی نقص یک قطعه از موتور ممکن است ایجاد آسیب و استهلاک در برخی قطعات دیگر کند و گاهی حتی موتور به دلیل ایجاد مشکل در یک قطعه به طور کامل از کار می ‌افتاد و حتی روشن نیز نمی‌ شود. بنابراین شناخت و علم کافی نسبت به وظیفه‌ هر یک از قطعات در موتور لازمه‌ استفاده‌ بهینه از خودرو است.

کمپرسور کولر چه نقشی در خودرو دارد

نقش سوپاپ در موتور

سوپاپ یک لغت فرانسوی به معنای دریچه است و یکی از قطعات موتور خودروست که به شکل قارچ است و وظیفه کنترل ورود و خروج هوا و سوخت و دود را دارد. در کل می توان به هر چیزی که ورود و خروج را کنترل کند سوپاپ نام داد. همچنین سوپاپ ها به فارسی این چنین تعریف شده اند: قطعه پولکی شکل که با قرار گرفتن بر روی سرسیلندر دریچه ها را سد می کند.

سوپاپ یکی از اصلی ‌ترین قطعات انواع موتورهای احتراق داخلی است و البته در موتورهای دیگری مانند  پمپ‌ های آب به کار می‌ رود. سوپاپ ‌های روی هر سیلندر به دو نوع تقسیم می‌ شوند. سوپاپ خروجی یا دود و سوپاپ ورودی یا اکسیژن. در ابتدا باید بگوییم که فضای سیلندر برای احتراق نیازمند فضایی بسته و کاملا ایزوله است. بنابراین نخستین نقش سوپاپ‌ ها در موتور خودرو را باید مدیریت فضای سیلندر دانست. فضایی که با باز شدن سوپاپ ورودی یا اکسیژن، هوای لازم شامل اکسیژن را برای احتراق مهیا می‌کند و پس از بسته شدن این سوپاپ، تکمیل فرآیند احتراق و باز شدن سوپاپ دود یا خروجی، دود حاصل از احتراق را خارج می ‌کند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ما با عرضه لوازم یدکی اصل و با کیفیت باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا