دیسک ترمز چیست و چه وظیفه ای دارد

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

دیسک ترمز چیست و چه وظیفه ای دارد

هر اتومبیلی بعد از حرکت کردن باید در زمان مناسبی توقف کند تا کنترل خودرو به طور کامل در اختیار راننده قرار بگیرد. از همین رو از زمانی که اتومبیل اختراع شد وجود ترمز در آن در نظر گرفته شده بود، اما ترمزها طی سالیان طولانی تغییراتی داشته ‌‌اند که می ‌توان گفت ترمزهای کنونی هیچ شباهتی به نوع اولیه خود ندارند. پیشرفت ‌های حاصل شده در مهندسی کنترل و مکانیک باعث شده تا ترمزها به مراتب شرایط بهتری را نسبت به گذشته از نظر کنترلی در اختیار رانندگان قرار دهند.

ترمزهای کاسه‌ ای و ترمز های دیسکی اصلی ‌ترین انواع سیستم ترمز هستند که در بین آن ‌ها امروزه استفاده از ترمز‌های دیسکی رایج ‌تر و مرسوم‌ تر است. همچنین بسیاری از سیستم ‌های پیشرفته‌ تر ترمز مانند ABS و EBD روی ترمزهای دیسکی قابل اجرا هستند. در ادامه می ‌خواهیم به وظایف دیسک ترمز که مهم ترین جزء این سیستم است بپردازیم، با ما همراه باشید.

فروش اینترنتی لوازم یدکی ماشین های چینی

دیسک ترمز چه وظیفه ای در خودرو دارد

همانطور که گفتیم دیسک ترمز یکی از قطعات مهم خودرو در سیستم چرخ و متعلقات آن است که نقش مهمی در امنیت خودرو در هنگام ترمزگیری دارد. این قطعه حیاتی که همراه با چرخ ها در حال گردش است اگر از حرکت باز ایستد، متعاقبا چرخ ها نیز از حرکت ایستاده و خودرو متوقف می شود. دیسک ترمز در واقع قطعه ای دایره ای در قسمت چرخ ها است که وظیفه آن متوقف ساختن خودرو در هنگام گرفتن ترمز می باشد. این قطعه حیاتی در خودرو دارای یک طول عمر مشخص است و پس از طی این مدت، رفته رفته از کارایی آن کاسته می شود.

دیسک ترمز با دو قطعه دیگر خودرو ارتباط مستقیم دارد. اول با چرخ ها که همگام با آن ها شروع به چرخش کرده و همگام با آن ها از حرکت باز می ایستد. دومین قطعه ای که مستقیما با این دیسک در ارتباط است، لنت ترمز می باشد. هنگامی که راننده پای خود را روی پدال ترمز فشار می دهد، لنت ها با دیسک ترمز درگیر می شوند و در نتیجه باعث می شوند تا از سرعت چرخش دیسک کم شود. کم شدن سرعت گردش دیسک ها سبب می شود تا چرخ ها نیز سرعتشان کاسته شود و در نهایت به طور کامل از حرکت باز ایستند. اگر دیسک ترمز به درستی عمل نکند و کارایی مناسبی نداشته باشد، در نتیجه در هنگام ترمز گیری، خودرو عملکرد مناسبی نخواهد داشت و در نتیجه دچار مشکل خواهد شد.

خرید لوازم یدکی به صورت آنلاین

امروزه بسیاری از فروشگاه ها از جمله فروشگاه های لوازم یدکی برای راحتی مشتریان و همینطور خودشان، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. شما می توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در منزل خود اقدام به خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال به صورت آنلاین کنید.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا