دلکو چیست و چه کاربردی در خودرو دارد

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

دلکو چیست و چه کاربردی در خودرو دارد

دلکو در موتور خودرو به عنوان یکی از اجزای مهم موتور شناخته می شود، که وظیفه اصلی آن تامین برق خودرو و شارژ کردن باتری خودرو می باشد. این قطعه مخصوص سیستم جرقه زنی خودرو می باشد. همچنین چارلز کترینگ “سازنده دلکو” برای ساخت این قطعه پر کاربرد و با اهمیت توانست “مدال ادیسون” (یکی از جوایز قدیمی و با ارزش که به مهندسان برق اعطا می کنند) را از آن خود کند، زیرا این قطعه تهول و تغیرات زیادی را در صنعت خودروسازی به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: خرید لوازم یدکی خودرو های چینی

دلکو و کاربرد آن

وظیفه این قطعه در موتورهای کاربراتوری (درون سوز ) به این صورت می باشد که  از طرفی به جریان برق تولید شده از سمت کوئل شدت ببخشد و از طرفی دیگر این برق را به شمع برساند، در واقع می توان به مختصر گفت وظیفه این قطعه توزیع برق بین شمع‌ ها در سیستم جرقه‌زنی می باشد. در این سیستم برق  12 ولتی باتری و دینام در قطعه کوئل به افزایش ولتاژی به اندازه چندین هزار برابر می رسند، سپس به سمت شمع‌ها برای احتراق داخل موتور راهی می شوند. اما این برق باید میان شمع‌ها به طور منظم و یکسان توزیع و پخش شود در این قسمت از کار است که دلکو به کمک می آید و به طور دقیق وظیفه خود را انجام می دهد.

دلکو قطعه‌ ای است که با قطع و وصل کردن برق به طور منظم باعث می شود جرقه و احتراق هر کدام به طور جدا در سیلندر ها موتور اتفاق بیفتند، این اتفاق دارای ریتمی مشخص از نظر زمان می باشد. دلکو انرژی برق را با همان ریتم مشخص به شمع‌ ها می‌‌ رساند تا جرقه در زمانی درست برای احتراق زده شود.

نحوه عمل کرد دلکو

کار موتور های امروزی بر اساس موتورهای چهار زمانه از طریق سیلندر ها انجام می شود، و در هر یک از سیلندر ها یکی از مراحل انجام می شود، که مرحله اول مکش، مرحله دوم تراکم، مرحله سوم انفجار و در آخر، مرحله چهارم که تخلیه می باشد، باعث به حرکت در آوردن میل لنگ می شود. این چهار مرحله باید در یک لحضه انجام شوند تا میل لنگ به درستی به گردش در بیاد، اینجاست که دلکو باید برق را در زمان مناسب برای جرقه زدن راهی شمع‌های هر سیلندر کند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

ترودو فروشگاه آنلاین لوازم یدکی، یکی از معتبر ترین و برترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و اورجینال می باشد. ترودو با فروش لوازم یدکی ماشین اصل و اورجینال با بالا ترین کیفیت، آسایش و رفاه مشتریانش را تضمین می کند. در واقع تمامی محصولاتی که ترودو به مشتریانش عرضه می کند دارای ضمانت اصالت گارانتی و کیفیت می باشد.

شما با خرید آنلاین لوازم یدکی از فروشگاه ترودو نه تنها از یک خرید آسان و راحت بهرمند می شوید بلکه خریدی مطمئن، با کیفیت و قیمت مناسب را نیز تجربه خواهید کرد. برای خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو می توانید به وب سایت ترودو مراجعه کنید و با وارد کردن نوع خودرو و نام محصول، قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا