خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ چری

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ چری

برای خرید آنلاین دیسک و صفحه کلاچ چری از فروشگاه ترودو با ما همراه باشید. کلاچ در واقع اولین بخش از سیستم انتقال نیرو است، همانطور که گفتیم برای انتقال نیرو نیازمند به وجود سیستمی هستیم که با درگیر شدن سبب انتقال توان موتور به چرخ ها شود، در این فرایند وظیفه کلاچ انتقال نیرو و توان تولیدی موتور به چرخ ها می باشد؛ در واقع کلاچ همان قطعه ای است که با درگیر شدن نیرو را انتقال می دهد. به همین علت سیستم کلاچ (Clutch) یکی از مهم ترین قطعات این سیستم در خودرو می باشد و کلاچ را می‌ توان یکی از اجزای اصلی سیستم انتقال نیرو دانست.

کلاچ حرکت چرخشی یک شفت را به شفت دیگر منتقل می‌کند. به عبارت دیگر، کلاچ رابطی بین جعبه دنده و موتور می‌ باشد که در ابتدا توان موتور را به جعبه دنده منتقل کرده و بعد از آن این توان را به چرخ ها منتقل می‌ کند. حال در زمان هایی که سرعت خودرو نیاز به تغییر دارد راننده باید به صورت دستی اقدام به تعویض دستی دنده کند.

سه وظیفه اصلی کلاچ در خودرو را می توان به این صورت بیان کرد:

  • تعویض دنده

وقتی کلاج را تا انتها می گیریم دریچه همه دنده ها باز شده و ما می توانیم دسته دنده را درون هر دنده ای که می خواهیم قرار دهیم

  • وصل کردن و برقراری انتقال نیرو از موتور به چرخ جهت حرکت دادن اتومبیل

زمانی که اتومبیل را درون دنده قرار می دهیم و می‌خواهیم کلاج را بالا بیاوریم و در اصل داریم  نیروی تولید شده توسط گاز و موتور را بوسیله گیربکس به چرخ ها منتقل می کنیم اگر این انتقال به صورت ناگهانی و سریع انجام شود باعث ایجاد شوک به چرخها شده و موجب پرت شدن اتومبیل به جلو می شود.

  • خلاص کردن یا قطع کردن ارتباط موتور با چرخ

وقتی کلاج را تا انتها می گیریم ارتباط بین چرخ و موتور قطع می شود یعنی صفحه کلاج از دیسک جدا می شود و به صورت موقت دنده خلاص می شود.

قطعاتی مثل دیسک و صفحه کلاچ بخش مهمی از سیستم انتقال قدرت هستند و  همانطور که گفته شد، کلاچ نیروی چرخشی میل ‌لنگ را به گیربکس منتقل می‌ کند. البته سیستم کلاچ از اجزای مختلفی تشکیل شده است. همانطور که گفتیم  صفحه کلاچ در سیستم دیسک و صفحه خودرو کار وصل و قطع‌ کردن نیرو را به عهده می‌ گیرد. کلاچ وسیله‌ ای است که به کمک آن راننده هر زمان که بخواهد می‌ تواند اتصال موتور را از جعبه‌ دنده جدا نماید، در واقع به‌ نوعی توان و نیرویی که موتور تولید کرده است را کنترل می کند. راننده با گرفتن کلاچ، کمک می کند تا نیرو از موتور وارد جعبه‌ دنده شود و دنده‌ ها راحت  تعویض شوند. البته دیسک و صفحه چند نوع مختلف دارد؛ که شامل یک صفحه ای، دو صفحه ای، خشک، روغنی و اتوماتیک می باشد.

خودرو های چری

خودرو های چری محصولی از یک شرکت خودروسازی دولتی چینی می باشند، که به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی خودرو و موتور خودرو، در جمهوری خلق چین به ‌شمار می ‌آید و این شرکت خودروسازی چری فعالیت خود را در منطقه “آنهوی چین” آغاز کرد. خودرو های ساخت چری در میان مردم  بسیار محبوب می باشند و در واقع یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین خودرو ها در بازار خودروی ایران می باشد، که تمامی این محبوبیت ها از کیفیت های بسیار بالا، ظاهر شیک و منحصر به فرد و قیمت عالی آن نشات می گیرد.

بیشتر بخوانید: خرید توپی چرخ چری از فروشگاه ترودو تهران

خرید آنلاین از فروشگاه ترودو

فروشگاه لوازم یدکی ترودو که اقدام به فروش لوازم یدکی چری کرده است، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها به صورت آنلاین می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ما با عرضه لوازم یدکی اصل و با کیفیت باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا