اهمیت دینام در خودرو های ام وی ام

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

 

اهمیت دینام در خودرو های ام وی ام و تاثیر آن در حرکت خودرو بر تمامی افرادی که شناخت جزئی با سیستم موتور خودرو دارند، پوشیده نیست. در واقع تامین برق خودرو در هنگام روشن بودن موتور ماشین، برعهده ی دینام می باشد.

هر خودرو برای حرکت به دو عامل اصلی نیاز دارد. اولین عامل سوخت (بنزین ، گازوئیل، گاز CNG) می باشد و دومین عامل جریان برق خودرو می باشد. بنابراین شناخت سیستم برق خودرو به شما در آشنایی با روش کارکرد موتور ماشین کمک زیادی می کند.

باور غلط در مورد سیستم برق خودرو این  است که منبع جریان برق در موتور ماشین، باتری می باشد اما در واقع دینام خودرو نقش حیاتی تری در این زمینه بازی می کند. دینام و یا در اتومبیل های جدیدتر، آلترناتور منبع اصلی تولید و تامین برق در موتور ماشین می باشد. بدون وجود دینام، خودرو نمی تواند زمان زیادی به حرکت خود  ادامه دهد. زیرا حتی وظیفه شارژ کردن باتری خودرو را نیز دینام بر عهده دارد.

دینام انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و جریان برق را به باتری فرستاده و شارژ مجدد باتری را انجام می دهد. بنابراین زمانی که دینام خراب شود، باتری ماشین به سرعت تخلیه خواهد شد.

باتری خودرو تنها هنگام  استارت زدن، برق مورد نیاز خودرو را تولید می کند و در حین روشن بودن موتور، برق مورد نیاز خودرو توسط دینام تامین می شود.

 

دینام چیست؟

 

منبع اصلی نیروی الکتریکی سیستم موتور خودرو دینام یا آلترناتور می باشد که شفت آن با همان تسمه ای می چرخد که پروانه موتور را می چرخاند  و باعث روشن ماندن موتور خودرو می شود. نیروی مکانیکی یی که توسط دینام به انرژی الکتریکی تبدیل می شود از طریق دیود ها منتقل می شود به سیستم برق خودرو برای شارژ مجدد باتری ماشین.

دینام، یک قطعه استوانه ای که به وسیله تسمه شیاری در مدار چرخش موتور قرار می گیرد؛ بدنه آلومینیومی دارد و مکان آن در کنار موتور زیر پمپ هیدرولیک می باشد؛ است.

سیستم اساسی برق خودرو ساده است و از نیاز به سوئیچ هایی که وظیفه سنگین دارند در مدار خروجی اصلی دینام جلوگیری می کند. که می تواند جریان های بسیار قوی تا 100 آمپر را منتقل کند. یک خودروی معمولی بین 40 تا 60 آمپر جریان در آلترناتور خود دارد.

 

چند مدل دینام خودرو داریم؟

 

دینام خودرو در سه دسته ی دو زغال، سه زغال و آلترناتور طبقه بندی می شود.

انواع دینام های دو زغال و سه زغال، در دور پایین موتور کارایی خوبی نداشته اند و توان برق رسانی کمی از خود نشان داده اند. این مشکل در ترافیک های سنگین بیشتر عامل مشکل می گردد.

دینام های آلترناتور برق رسانی بهتری در دور موتور پایین داشته و در ترافیک های سنگین برق رسانی خودرو به مشکل برخورد نمی کند. آلترناتور های جدید اولین بار در دوران جنگ جهانی دوم در خودروهای نظامی استفاده شد. اما پس از جنگ در دیگر خودروهایی که نیاز الکترونیکی بالایی داشتند نیز به کار برده شد.

 

مزیت دینام های الترناتور بر دینام های معمولی جریان مستقیم

 

استفاده از آلترناتور ها در موتور خودرو های مختلف از جمله جک، چندین مزیت دارند از جمله:

آلترناتور ها ارزانتر و سبک تر هستند

در سرعت های مختلف میتوانند به خوبی شارژ برق مورد نیاز خودرو را تولید کنند.

با کمک های لغزنده، یا کاملا بدون برس هستند یا عمر برس های commutator را تا حد زیادی افزایش می دهد.

برس های موچجود در آلترناتور، فقط جریان مستقیم محرک را منتقل می کنند. که این جریان کسر کوچکی از جریان اصلی یی است که با کمک برس های آلترناتور منتقل می شود.

 

خرید دینام ام وی ام از فروشگاه لوازم یدکی ترودو

هرزگرد-یا-غلطک-دینام-لیفان-X60-300x300-1.jpg
هرزگرد-یا-غلطک-دینام-لیفان-X60-300×300-1.jpg

همچنین خرید پمپ ترمز ام وی ام از فروشگاه ترودورا مطالعه کنید.

 

ماشین های ام وی ام، از جمله خودرو های خارجی محبوب در بازار ایران می باشند که محصول کشور چین است. کیفیت بالاتر و ظاهر شکیل تر این خودرو ها توانسته مشتریان بیشتری را هر روزه به خود جذب کند. به بیان دیگر زیبایی و کارایی دو ویژگی بارز خودرو های شرکت ام وی ام می باشد. البته قیمت مناسب تر نسبت به دیگر ماشین های خارجی نیز عامل موثری در جذب مشتریان آن می باشد.

شرکت ترودو عامل مستقیم فروش قطعات یدکی ام وی ام در بازار می باشد که به صورت آنلاین و حضوری محصولات خود را به فروش می رساند. همچنین این شرکت اصالت و کیفیت لوازم یدکی را گارانتی نموده و  به خریداران هم پیش از فروش و هم پس از آن مشاوره رایگان تلفنی نیز ارائه می دهد.

شما می توانید انواع لوازم یدکی ام وی ام از جمله دینام ام وی ام را به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری خریداری کرده و در اسرع وقت دریافت نمایید.

 

*********

 

فروش لوازم یدکی هایما

فروش لوازم یدکی ام وی ام 

فروش لوازم یدکی لیفان

فروش لوازم یدکی جک

فروش لوازم یدکی مزدا

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا