آشنایی با سیستم روشنایی خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

آشنایی با سیستم روشنایی خودرو

یکی از اصلی ترین قسمت های هر ماشین سیستم روشنایی و چراغ‌ ماشین آن می باشد. بدون سیستم روشنایی ماشین در جاده ها تبدیل به وسیله ای خطرناک می شود. از این رو آشنایی با سیستم روشنایی خودرو برای رانندگان بسیار مهم است، اگر شما نیز علاقمند به کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

با گذر زمان و پیشرفت علم و فناوری و طراحی هوشمندانه تولید کنندگان سیستم های روشنایی خودرو نیز دچار تغییر و تحول های مثبت و کارآمدی شدند که به کمک آن ها احتمال سوانح رانندگی به حداقل رسید. طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، هر ماشین باید مجهز به چراغ‌ های کوچک جهت تشخیص عرض خودرو در تاریکی، چراغ‌ جلوی اصلی با دو حالت نور بالا و نور پایین، راهنما و فلاشر، چراغ ترمز و دنده عقب باشد. طراحی و تنظیمات چراغ‌ ها باید به گونه ‌ای صورت بگیرد که امکان مشاهده خودرو از فاصله مشخص برای دیگران فراهم باشد. چراغ‌ های اصلی نیز باید تا فاصله مشخصی که به صورت استاندارد تعیین شده، بتوانند امکان مشاهده اشیا را فراهم کنند. همچنین امروزه چراغ ‌های مه ‌شکن جزو تجهیزات اجباری خودروها در بسیاری از کشورها هستند. بر این اساس هر وسیله نقلیه موتوری اگر چراغ ‌های استاندارد نداشته باشد پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز تردد داخل شهر را به آن نمی ‌دهد و اگر خودرویی بدون چراغ و یا با چراغ خراب در شهر تردد کند آن ماشین را متوقف و راننده را توبیخ و اعمال قانون می‌ کند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو های چینی

اجزا سیستم روشنایی خودرو

در سیستم روشنایی خودرو های سواری از چراغ های گوناگون و متعددی استفاده شده است، هر کدام از این چراغ ها به منظور خاصی در بدنه خودرو نصب می شوند:

  • چراغ‌ های بزرگ جلو
  • چراغ‌ های مه ‌شکن
  • چراغ ‌های کوچک جلو
  • چراغ‌ های خطر
  • چراغ‌ های ترمز
  • چراغ ‌های دنده عقب
  • چراغ ‌های راهنما
  • چراغ ‌های پلاک خودرو
  • چراغ های ‌جانبی (پارک)
  • چراغ‌ های عقب خودرو

چراغ بزرگ جلو: شاخص‌ ترین جنبه استفاده از سیستم روشنایی اتومبیل در قسمت جلوی آن به چشم می ‌خورد. در این قسمت شما با نور بالا و نور پایین و همچنین مه ‌شکن و چراغ بغل و… رو به ‌رو خواهید شد. طراحی چراغ‌ های بزرگ جلو البته استاندارد خاصی ندارند و متناسب با شکل و شمایل هر خودرو طراحی می ‌شوند. یعنی که هر کمپانی برای خودش، طراحی ‌های منحصر به فردی دارد.

چراغ راهنما: از مهم ‌ترین بخش‌ های سیستم روشنایی اتومبیل باید به همین چراغ ‌های راهنما یا چشمک ‌زن یا فلاشر اشاره کرد. به چراغ‌ هایی گفته می ‌شود که در گوشه چپ و راست جلو و عقب خودرو کار گذاشته شده است. وقتی که قرار است اتومبیل در مسیر خود تغییر جهتی بدهد، این چراغ‌ ها به کار می ‌افتند تا دیگر کاربران اتومبیل حاضر در جاده، بتوانند متناسب با آن واکنش نشان بدهند.

چراغ‌ عقب: وقتی که قصد دارید دنده عقب بروید، باید مقداری روشنایی داشته باشید تا هم خودتان سطح و مسیر را ببینید، هم دیگران متوجه شوند. حتی اگر خودروی شما دوربین عقب هم داشته باشد، باز هم نیازمند این چراغ‌ ها هستید تا تصویر بهتری بگیرید. طلق و عدسی این چراغ‌ ها بی ‌رنگ در نظر گرفته شده و برجستگی‌ هایی نیز دارند تا نور تولید شده را پخش و سطح و فضای بیشتری را روشن کنند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

اگر به دنبال خریدی مطئمن و با کیفیت هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو می باشد. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو یکی از معتبر ترین و بهترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و اورجینال می باشد. ترودو با فروش لوازم یدکی ماشین اورجینال امنیت، آسایش و رفاه مشتریانش را فراهم می کند. شما می توانید چراغ های مورد نیاز خودروتان و یا سایر لوازم یدکی مورد نیاز خود را از فروشگاه لوازم یدکی ترودو به سرعت و با قیمت مناسب همراه با ضمانت اصالت گارانتی خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا