یونیت کنترل سیستم ABS چیست

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

یونیت کنترل سیستم ABS چیست گیربکس – شلگیر – پمپ – رادیات – دیسک – صفحه کلاچ – بلبرینگ – اویل پمپ – کمک فنر – کوئل – انژکتور – پلوس – موجگیر – سیبک طبق – دسته موتور – باک – سنسور سپر – شلگیر – گلگیر – لنت ترمز – دیسک چرخ – ترمز دستی – یاتاقان – کنیستر – آفتامات – پمپ هیدرولیک – رادیاتور – میل سوپاپ – میلنگ – وایر شمع – سگدست – جعبه فرمان – سرپلوس – پمپ – طبق – فیلتر – دینام – پیستون – یاتاقان – واتر پمپ – سوپاپ –

سیستم ترمز ABS یکی از موثرترین و کارآمد ترین سیستم‌ های امنیتی است که در خودروها استفاده می ‌شود. اما واحد کنترل این سیستم نقش اساسی در عملکرد آن دارد. سیستم ترمز ضد قفل یا ABS یکی از آن امکاناتی بود که پس از به کار رفتن در خودروها، ایمنی را تا حد بسیار زیادی افزایش داد، از آمار تصادفات کاست و مسافت ترمز را کوتاه تر کرد. سیستم ABS مخفف سیستم ضد بلوکه‌ ترمز و گاها سیستم ضد قفل ترمز نیز نامیده می‌ شود. وظیفه‌ این سیستم جلوگیری از قفل شدن چرخ ‌ها هنگام ترمزگیری است تا بدین ترتیب پایداری بیشتری به اتومبیل داده و امنیت و ثبات خودرو را در هنگام ترمزگیری تامین کند. یونیت کنترل ABS در حقیقت مغز این سیستم است و با اطلاعاتی که دریافت می ‌کند فرمان وارد عمل شدن ABS را صادر می کند.

این سیستم از طریق سرعت گردش چرخ می ‌تواند تشخیص دهد که چرخ قفل شده است یا خیر، و سپس در صورتی که قفل شدن چرخ را تشخیص دهد اقدام به باز و بسته کردن متناوب سوپاپ برگشتی می ‌کند. در صورتی که یونیت ABS دچار مشکلی شود یک چراغ نارنجی یا زرد رنگ ABS در نشان دهنده های خودرو روشن خواهد شد. البته یونیت کنترل معمولا آخرین چیزی است که خراب می ‌شود و در بیشتر اوقات، این سنسور سرعت چرخ و یا سنسور فشار ترمز است که نیاز به تعوض پیدا می کند.

فروش آنلاین لوازم یدکی خودرو های چینی

تفاوت خودرو دارای سیستم ABS با خودرویی که مجهز به این سیستم نیست

در وسیله نقلیه ای که به سیستم ترمز ضد قفل مجهز نیست راننده از ترمز پمپی زیر پای خود برای ترمز گرفتن استفاده می کند ولی در وسیله نقلیه ای که مجهز به ترمز ضد قفل است، پای شما باید به طور ثابت روی پدال ترمز باشد در این حالت دستگاه ضد قفل ترمز را برای شما پمپ می کند و شما می توانید با خیال راحت تری به رانندگی بپردازید.

کار ویژه این سیستم ضد قفل این است که با فشاری متغیر بر سیستم ضد قفل به طور اتوماتیک بر روی هر چرخ وارد شده و به مدت بسیار کوتاهی چرخ ها را محصور کند و در حالتی که جاده تغییر حالت می دهد ترمز با تغییر حالت هندسی جاده خود را تنظیم می کند. بیشتر ماشین های جدید دارای سیستم ترمز ضد قفل استاندارد و اختیاری هستند تا در مکان های مختلف آب و هوایی ماشین شما و همچنین خودتان را در مقابل حوادث ناگهانی حفظ کند بر روی داشبورد چراغ زرد رنگی وجود دارد که در صورت فعال بودن ترمز ضد قفل روشن است.

خرید لوازم یدکی به صورت آنلاین

امروزه بسیاری از فروشگاه ها از جمله فروشگاه های لوازم یدکی برای راحتی مشتریان و همینطور خودشان، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. شما می توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در منزل خود اقدام به خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد.

شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا