نقش فیلتر هوا در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

نقش فیلتر هوا در خودرو

همانطور که می دانید نقش هوا در عملکرد خودرو های احتراق داخلی از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است. در واقع بدون وجود هوای کافی فرایند احتراق به خوبی انجام نمی شود و بازدهی خودرو نیز کاهش می یابد. در خودرو ها با ورود هوا به داخل محفظه احتراق و از سوی دیگر پاشش سوخت هم زمان با جرقه زدن شمع ها موجب احتراق و در نتیجه کارکرد موتور خودرو می شود.

هوایی که به داخل محفظه احتراق ارسال می شود از محیط حرکت خودرو مکش بوده و در نتیجه در این هوا علاوه بر اکسیژن ذرات مختلفی مانند شن، ماسه، گرد و غبار، ذرات ریز، دوده، رطوبت، گرده گیاهان و… وجود دارد که در صورت ورود به محفظه احتراق می تواند ضمن کاهش بازدهی این فرایند آسیب های جدی به خودرو وارد کن، اینجاست که از فیلتر هوا در خودرو استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تسمه تایم چیست

فیلتر هوا چیست

سیستم فیلتر هوای موتور خودرو سامانه ‌ای شامل فیلترهای ساخته‌ شده از مواد مختلف است. این فیلترها به موتور برای حذف یا فیلتر کردن مواد خارجی مانند ذرات جامد، گرد و غبار و باکتری موجود در هوا کمک می‌ کند. این عملکرد به‌ نوبه‌ خود موتور را از نقایص مختلفی مانند خوردگی، سایش، پارگی و مشکلات دیگر ناشی از آلاینده‌ ها در امان نگه می‌ دارد. فیلتر کردن همچنین کیفیت احتراق را افزایش می ‌دهد. افزون بر آن، سیستم فیلتر هوای ماشین باعث جلوگیری از تنفس هوای مضر فضای بیرون توسط مسافرین می ‌شود.

در واقع فیلتر هوا در اتومبیل ها دارای عملکردی مشابه ریه در بدن انسان است. بنابراین آلودگی فیلتر هوا و مسدود شدن آن می تواند به اصطلاح تنفس خودرو را با مشکل مواجه کند. اصلی ترین نقش فیلتر هوای ماشین، تصفیه هوای ورودی به سیستم احتراق و سوخت است. با اینکه قیمت فیلتر هوا در مقایسه با سایر قطعات اتومبیل بسیار کم و ارزان قیمت است، اما عدم توجه به آن می تواند مشکلات و هزینه های گزافی را به دنبال داشته باشد. یکی از وظایف فیلتر هوا تاثیر آن در سوخت صحیح بنزین در اتومبیل است به گونه ای که در صورت مسدود بودن آن هوا به درستی به سوخت نمی رسد، در نتیجه سوخت بنزین کامل نخواهد بود و این امر موجب می شود تا مصرف بنزین در اتومبیل افزایش پیدا کند. همچنین فیلتر هوا در بخش کابین نیز کاربرد دارد و موجب تصفیه هوای ورودی به کابین خودرو نیز می شود.

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

فروشگاه لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها به صورت آنلاین می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است. برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه آنلاین ترودو کافی است به وب سایت ترودو مراجعه کنید، سپس با وارد کردن مدل خودرو و نام محصول در قسمت جستجو، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ما با عرضه لوازم یدکی اصل و با کیفیت باعث افزایش عمر خودرو شما می شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا