مهم ترین و کاربردی ترین لوازم یدکی خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

مهم ترین و کاربردی ترین لوازم یدکی خودرو

خودرو سازی از جمله صنایع بزرگ در دنیا می باشد که کارخانه های بزرگی در آن فعالیت می کنند و محصولاتشان را به سراسر جهان ارائه می دهند. برای بسیاری از افراد که اتومبیل یا خودرو دارند واژه لوازم یدکی بسیار مشهود و واضح است با این حال می ‌توان گفت که خودرو مانند هر محصول دیگری دارای خرابی ‌ها و مشکلات زیادی است که برای بر طرف کردن آن‌ ها نیاز به قطعه دارد. تجهیزات و لوازمی که مشکلات اتومبیل یا خودرو را برطرف می ‌سازند لوازم یدکی گفته می ‌شود. حال خودرو در چه مرحله ‌ای لوازم یدکی نیاز دارد، هنگامی که خودرو خراب می ‌شود در هنگام تصادف هنگامی که خودرو ضربه وارد می ‌شود مشکلات فنی تمامی این موارد باعث می ‌شود که برای خود را از لوازم یدکی بهره ‌مند شوند. گاهی اوقات اتومبیل نیاز به تعویض قطع و یا تعمیر آن دارد که هر دو صورت به قطعات و لوازم مورد نیاز برای خودرو نیاز مبرمی پیدا می ‌شود. بنابراین خودرو باید بتواند فعالیت خود را انجام دهد و فعالیت خودرو در گروه قطعاتی است که برای آن استفاده شده است قطعات کیفیت قطع کیفیت قطعات و همین طور کارآیی ‌ها فاکتور مهمی است که باید برای خودرو در نظر گرفته شود.

چند مورد از قطعات مهم و کاربردی در خودرو

شمع و وایر شمع خودرو: برای شناختن وایر شمع، اول بهتر است با شمع آشنا شوید. شمع؛ قطعه ای است‌ کوچک که روی سیلندر خودرو جای گرفته و وظیفه آن، عمل جرقه‌ زنی برای ایجاد احتراق در محفظه‌ مخصوص می باشد. وایر شمع خودرو، قطعه ‌ای است که‌ برق را از کوئل یا دلکو به شمع انتقال می دهد. به همین دلیل است که شمع قطعه ای است لازم در کنار وایر شمع و بدون وجود شمع، وایر قادر نیست وظیفه خود را به درستی انجام دهد. بنابراین وظیفه وایر شمع به زبان ساده، انتقال برق خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع‌ های موتور و رساندن برق از کویل در خودرو‌های جدید‌تر یا دلکو در خودرو‌های قدیمی تر به سر شمع هاست.

لنت ترمز: لنت ترمز در شرایط اضطراری باعث متوقف شدن خودرو می شود که از تصادفات جلوگیری می کند و نباید این سیستم را در خودروها نادیده بگیریم. حال لنت یکی از بخش ‌های ترمز است که متشکل از دو بخش کفشک لنت و لقه لنت میباشد که مجموعا لنت ترمز خودرو را تشکیل می دهند. برای جلوگیری از تصادف باید خودرو را متوقف نمود و اینکار با ترمز کردن صورت می گیرد که برای توقف خودرو به اصطکاک نیاز است و این اصطکاک با وجود لنت ها امکان پذیر است. بدین صورت که لنت ها با دیسک خودرو تماس پیدا کرده و بر اثر این تماس اصطکاک به وجود آمده که سبب کند شدن حرکت ماشین و در نتیجه توقف آن می ‌شود و از تصادفات احتمالی جلوگیری می شود.

دستگاه شیشه بالابر: یکی از قابلیت های مهم خودرو، امکان باز و بسته ‌شدن شیشه ‌های جانبی به صورت اتوماتیک است که بتوان در هر لحظه‌ ای به آن دسترسی داشت. برای این کار از شیشه بالابرها استفاده می شود و طراحی آن ها با توجه به حجم استفاده بالایشان به گونه ‌ای است که امکان سال ‌ها کارکرد بدون مشکل را دارند. شیشه بالابرهای برقی؛ به صورت کلی مکانیسم ساده ‌ای دارند و هر مجموعه شیشه بالابر شامل یک مجموعه ریل و موتور الکتریکی است که شیشه جانبی ‌روی آن سوار شده و حرکت می‌ کند. بسته به نوع طراحی خودرو، موتور شیشه بالابر می ‌تواند از دو نوع ثابت و یا متحرک باشد. در مدل موتور ثابت، موتور شیشه بالابر در یک قسمت از سازه ریل محکم شده و به وسیله یک مجموعه گیربکس، کابل فولادی و قرقره شیشه را حرکت می ‌دهد. در مدل موتور متحرک، موتور به شیشه متصل بوده و همراه آن حرکت می‌ کند و شیشه را در راستای کابل و ریل بالا و پایین می ‌کشد.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: فروش لوازم یدکی خودرو به صورت آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + نه =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا