معرفی اجزاء تشکیل دهنده سیستم برق در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

معرفی اجزاء تشکیل دهنده سیستم برق در خودرو

از آن‌ جایی که سیستم برق خودرو پیچیده‌ ترین و گسترده‌ ترین قسمت وسیله نقلیه است تصمیم گرفتیم مطلبی در رابطه با معرفی اجزاء تشکیل دهنده سیستم برق در خودرو برای شما عزیزان فراهم کنیم. اگر شما نیز خواهان کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید ما را همراهی کنید.

می توان به حتم گفت از زمانی که شما اقدام به راه اندازی خودروی خود می کنید تا زمانی که به مقصد خود می رسید و آن را خاموش می کنید در تمام این مراحل یکی از سیستم های خودرو دائم در حال فعالیت می باشد. این سیستم امکان فعالیت سیستم های دیگر را فراهم می کند و حذف آن مساوی با اختلال در کارکرد تمام سیستم های دیگر خودرو از جمله سیستم موتور، سیستم خنک کننده موتور و یا حتی سیستم های دیگر یعنی سیستم تعلیق و سیستم ترمز می شود.

نحوه خرید لوازم یدکی اصل برای خودرو های چینی

قطعات تشکیل دهنده سیستم برق خودرو

قطعات برقی اتومبیل را می ‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ قطعاتی که برق مصرف می ‌کنند مثل انژکتور یا کامپیوتر اتومبیل و قطعاتی که نقش تأمین برق خودرو را دارند. دسته دوم را در اصطلاح سیستم برق‌رسانی اتومبیل می‌ گویند که در زیر می ‌توانید با قطعات اصلی آن در یک اتومبیل آشنا شوید:

سیستم برق خودرو شامل قطعات بسیار زیادی است که در این مقاله، قسمت های اصلی آن را مختصرا توضیح می دهیم:

  • باتری و دینام

باتری منبع برق‌ رسانی در خودرو محسوب می‌ شود و تمامی برق مورد نیاز خودرو از آن تأمین می‌ شود. اما مگر باتری خودرو تمام نمی‌ شود دینام وظیفه پر نگه داشتن باتری را برعهده دارد و کار آن مثل شناورها در کولرهای آبی است.

  • انژکتور

کار انژکتور مانند کاربراتور است و وظیفه ترکیب سوخت و هوا و تزریق آن به موتور را بر عهده دارد، با این تفاوت که این کار را بسیار دقیق‌ تر از کاربراتور انجام می‌ دهد.

  • کویل

کویل وظیفه تقویت ولتاژ برق باتری را برعهده دارد. جریان مستقیم ایجاد شده توسط باتری ۱۲ولت است و ولتاژ مورد نیاز برای ایجاد جرقه بین ۲ الکترود شمع خودرو در حدود ۷۰۰۰ ولت، این افزایش و تقویت ولتاژ توسط کویل انجام می ‌شود.

  • وایر شمع

جریان الکتریسیته باید به شمع ‌ها برسد تا جرقه ایجاد شود و این کار توسط وایر شمع و لایه عایق آن انجام می ‌شود.

  • کامپیوتر خودرو

در خودروهای انژکتوری برای تنظیم و کنترل مقدار سوخت مصرفی از کامپیوتر استفاده شده است. از دیگر کاربردهای کامپیوتر می‌ توان به افزایش‌ دهنده امنیت و امکانات رفاهی خودرو و البته عیب ‌یاب پیشرفته اشاره کرد.

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا