لوازم یدکی چیست

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

لوازم یدکی چیست
لوازم یدکی چیست

لوازم یدکی چیست و چه کاربردی دارد، در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم و درباره خرید لوازم یدکی اطلاعاتی به شما بدهیم، با ما همراه باشید. خودرو مانند هر وسیله دیگری ممکن است به دلایل مختلفی اعم از خرابی، تصادف، ضربه و مشکلات فنی دچار آسیب و خرابی شود؛ طوری ‌که قطعات آن نیاز به تعویض و تعمیر نیاز داشته باشند.  لوازم یدکی به قطعات و لوازمی گفته می ‌شود که در زمان خرابی قطعات اصلی خودرو جایگزین آن‌ ها می ‌شود تا خودرو بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

لوازم یدکی باید متناسب با نوع و مدل خودرو باشد و همین‌ طور مخصوص کارخانه یا زیر مجموعه‌ های همان کارخانه خودروسازی باشند؛ چرا که با توجه به اهمیت لوازم یدکی، بسیاری از مجموعه‌ ها لوازم یدکی متفرقه و تقلبی تولید می‌ کنند که معمولا استفاده از این لوازم یدکی ‌ها نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو نمی ‌شود بلکه در کارکرد دیگر قطعات نیز تاثیر مخربی می‌ گذارد. لوازم یدکی‌ های تقلبی معمولا از لوازم یدکی اصل و اورجینال ارزان ‌تر هستند اما کیفیت و کارایی بالایی ندارند و همین‌ طور می ‌توانند به خودرو آسیب بزنند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی

امروزه فروشگاه های بسیاری اقدام به فروش لوازم یدکی خودرو به صورت آنلاین کرده اند که این موضوع باعث شده افراد دیگر برای خرید لوازم یدکی موردنیازشان دغدغه ای نداشته باشند و به راحتی بتوانند اقدام به خرید کنند. البته افراد باید از فروشگاه های معتبر لوازم یدکی خریداری کنند و اطمینان حاصل کنند که لوازم یدکی که می خواهند خریداری کنند اصل و با کیفیت باشد.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی ماشین فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

چند قطعه مهم و کاربردی

کلاچ ماشین: کلاچ در خودروهای دنده دستی نقش مهمی هزینه ایفا می ‌کند. وظیفه‌ کلاچ انتقال گشتاور از پیشرانه به گیربکس خودرو می باشد. و همچنین ارتباط آن ها در اثر فشردن پدال کلاچ قطع میگردد و موجب تعویض دنده بدون وارد شدن آسیب به قطعات داخلی جعبه دنده انجام گردد. خوب است بدانید که کلاچ گشتاور تولیدی پیشرانه را از طریق اصطکاک منتقل مینماید ، بنابراین به مرور زمان و اثر استفاده مکرر  صفحه کلاچ ضخامت خود را از دست داده و لنت‌های روی آن تمام می‌شوند و نیاز به تعویض دارد و در این زماان شما باید یک صفحه کلاچ نو را جایگزین آن نکته ی مهم این است که شما نباید در تعویض آن تعلل کنید زیرا ممکن است سبب شود خودرو دیگر نتواند حرکت کند و همچنین از جنس های اورجینال مدل خودرو و مرغوب استفاده نمایید.

دیسک ترمز: یکی دیگر از مهمترین و حیاتی ترین قطعه در سیستم ترمز خودرو دیسک ترمز آن است .دیسک ترمز  موجب متوقف شدن ماشین از طریق اصطکاک بین لنت و دیسک در هنگام ترمز گیری میگردد.دیسک در زمان ترمز گیری، تحت فشار اصطکاکی بسیار شدید قرار میگیرد و همچنین  افزایش دمای زیادی را را در بر خواهد داشت ، بدین سبب  موجب میشود که دیسک تاب بردارد و در هنگام ترمز گیری خودرو دچار لرزش گردد. در بعضی مواقع استفاده از لنت های نامرغوب و فرسوده موجب میشود روی دیسک خط ایجاد شود  و سبب کاهش قدرت ترمزگیری شود. نکته ی مهم در تعویض دیسک ،تعویض آنها به صورت جفت است یعنی همزمان باید 2 دیسک جلو و یا 2 دیسک عقب تعویض گردند.

کمپرسور کولر خودرو: چنانچه مشکل کولر خودرویتان نشتی در مدار کولر نیست بهتر است کمپرسور آن را چک کنید. کمپرسور های در کولر دارای یک کلاچ میباشند که این کلاچ وظیفه دارد در هنگام نیاز از کمپرسور فعال و غیر فعال کند.معمولا در زمانی که عمر این کلاچ تمام شود کمپرسور دیگر کار نمیکند.البته ممکن است گاها خرابی قطعات داخل خود کمپرسور کولر خودرو موجب از کار افتادگی آن شود.

بیشتر بخوانید: مزایای خرید از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ماشین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا