سیستم هدایت و فرمان خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

سیستم هدایت و فرمان خودرو

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را درباره سیستم هدایت و فرمان خودرو یا همان سیستم جلوبندی خودرو بیان کنیم، اگر شما نیز خواهان کسب اطلاعات بیشتری در این رابطه هستید با ما همره باشید.

ساده‌ ترین چیزی که احتمالاً همه‌ ما از کودکی درباره‌ رانندگی می ‌دانیم آن است که فرمان وسیله هدایت خودرو است. اما برای این که راننده بتواند توسط فرمان، در واقع غربیلکی که ما در کابین می ‌بینیم، مسیر خودرو را کنترل و آن را هدایت کند، نیازمند همکاری اجزای مختلفی از یک سیستم بزرگ است که شاهد آن نیستیم. این سیستم را سیستم هدایت و فرمان خودرو می ‌نامند. این سیستم ضمن انتقال نیروی چرخش فرمان، جهت حرکت آن را نیز به چرخ‌ ها منتقل کرده و به این ترتیب مسیر حرکت خودرو را مشخص می ‌کند. به عبارتی دیگر می توان گفت به مجموعه مکانیزم هایی که از غربیلک فرمان شروع و تا پشت چرخ های جلو امتداد پیدا نموده و وظیفه تغییر جهت تایرها را به عهده دارند، سیستم هدایت و فرمان خودرو یا جلوبندی خودرو می گویند. سلامت فنی کلیه قطعات این سیستم، تاثیر بسیار بالایی در تامین ایمنی سرنشینان خودرو دارد.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارد، یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده لوازم یدکی اصل و با کیفیت برای انواع خودرو ها می باشد. شما عزیزان می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودروتان را با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت از فروشگاه ترودو خریداری کنید. فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو امکان خرید لوازم یدکی انواع خودروها را با ضمانت کیفیت و ضمانت اصالت گارانتی برای مشتریانش فراهم کرده است.

اجزای مکانیزم سیستم هدایت و فرمان خودرو

  • غربیلک فرمان (فلکه فرمان): قطعه ای دایره ای شکل از جنس پلاستیکی با اسکلت فلزی است که نیروی دست راننده را به اهرم بندی فرمان منتقل می کند.
  • میل فرمان (ستونی فرمان): میله ای است که به غربیلک فرمان توسط یک هزار خاری یا پیچ متصل شده است و گردش غربیلک فرمان را به جعبه فرمان منتقل می کند.
  • جعبه فرمان: گشتاوری که توسط دست راننده به غربیلک فرمان اعمال شده، توسط ستونی فرمان به جعبه فرمان انتقال می یابد. جعبه فرمان گشتاور کم دست راننده را به گشتاور نسبتاً بزرگی تبدیل می کند، جعبه فرمان قدرت نیروی گشتاور را اضافه می کند.
  • بازوی پیتمن: در انتهای شفت خروجی جعبه فرمان، یک هزار خاری وجود دارد که بازوی پیتمن روی آن نصب شده است. با دوران شفت خروجی جعبه فرمان، این بازو حرکت زاویه ای انتجام دهد و انتهای پیتمن توسط یک سیبک به میله درگ متصل می شود.
  • میل درگ: این درگ اهرمی است که بین بازوی پیتمن و شغال دست ارتباط ایجاد می کند، اتصال هر دو سر میله درگ توسط سیبک است.
  • شغال دست (بازوی فرمان): علت نام گذاری این قطعه مربوط به شکل ظاهری این اهرم است که خمیده است. انتقال نیرو به سگ دست توسط این بخش انجام می شود.
  • سگ دست: قطعه ای u شکل است که توسط یک پین بزرگ نسب به محور، لولا شده و قابلیت گردش نسبت به آن را دارد. اگر مکانیزم فرمان شغال دست را به حرکت در آورد، سگ دست می چرخد و از این طریق چرخ ها نیز تغییر جهت می دهند.
  • میل فرمان وسط: این اهرم توسط دو بازوی فرمان ارتباط بین سگ دست ها را بر قرار می کند، این میله در جهت عرض خودرو به موازات محور قرار گرفته است. در نتیجه تغییر جهت به چرخ های جلوی سمت شاگرد نیز منتقل می شود.
  • اهرم تای راد: در بسیاری از خودرو های سواری، میله درگ از طریق یک اهرم دیگر به نام تای راد به بازوی فرمان متصل می شود. در این حالت میل فرمان وسط بین دو اهرم تای راد قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: سیستم تعلیق خودرو چیست و چه وظیفه ای دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + بیست =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا