خرید ECU لیفان از فروشگاه آنلاین ترودو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

خرید ECU لیفان از فروشگاه آنلاین ترودو

برای خرید ECU لیفان از فروشگاه آنلاین ترودو با ما همراه باشید. در سال 2005 میلادی شرکت خودرو سازی لیفان گام بلندی در زمینه تولید خودرو برداشت و شروع به طراحی و تولید اتوبوس و خودرو سواری نمود. ناگفته نماند که خودرو های کمپانی لیفان یکی از موفق ترین خودرو های چینی در ایران است. این خودرو ها به علت زیبایی که در ظاهر خود دارند و کیفیت بالایی که دارند مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است و همچنین می توان از آن ها به عنوان ماشین های درون شهری زیبا و برون شهری قوی یاد کرد.

سیستم ECU چیست و چه کاربردی دارد

ECU را می ‌توان کامپیوتر خودرو تعریف کرد که مسئولیت ‌های فراوان و مهمی دارد. ECU  یک کامپیوتر داخلی بهینه سازی شده برای خودروها می باشد، به بیان ساده تر ECU به عنوان واحد کنترل موتور خودرو شناخته می شود و به نوعی به عنوان مغز متفکر خودرو محسوب می شود. کامپیوتر خودرو قطعه ای الکترونیکی است که وظیفه اش کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری می باشد؛ هر ECU دارای تعدادی سنسور می باشد که در قسمت های مختلف خودرو و موتور قرار داشته و اطلاعاتی را در رابطه با نحوه کارکرد خودرو به ECU مخابره می نمایند.

همچنین برخی سنسور ها نیز با دستور مستقیم کامپیوتر خودرو عمل کرده و در صورتی که کامپیوتر درست کار نکند، این سنسور ها از کار خواهند افتاد. هر چه تعداد این سنسورها بیشتر باشد، مسلما کامپیوتر درک بهتری از شرایط موتور پیدا کرده و می تواند شرایط بحرانی کارکرد موتور را بهتر تشخیص دهد .قسمت های مختلف هر ECU هر کامپیوتر خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را در کنترل خودرو بر عهده دارند. به طور معمول هر کامپیوتر خودرو از قسمت های مبدل های آنالوگ به دیجیتال، خروجی های دیجیتال سطح بالا، مبدل های دیجیتال به آنالوگ، کاندیشنر سیگنال و میکرو چیپ ارتباطی می باشد. این بخش های مختلف کامپیوتر خودرو با هماهنگی یک دیگر وظیفه کنترل و چک کردن سنسورهای مختلف خودرو را دارا می باشند.

اجزاء کاربردی ECU

پردازنده در یک ماژول با صدها قطعه‌ دیگر روی برد مدار چند لایه ‌ای، قرار گرفته است. اجزای زیر در ECU به پردازنده کمک می ‌کنند:

  • مبدل‌ های آنالوگ به دیجیتال:

این قطعات‌ خروجی برخی سنسورهای موجود در خودرو، مانند سنسور اکسیژن را بررسی می ‌کنند. خروجی سنسور اکسیژن، ولتاژ آنالوگ بین صفر تا ۱.۱ ولت است؛ پردازنده‌ فقط عددهای دیجیتال را پردازش می ‌کند، بنابراین مبدل ‌های آنالوگ به دیجیتال، ولتاژ سنسور اکسیژن را به یک عدد دیجیتال ۱۰ بیتی تبدیل می ‌کنند.

  • خروجی ‌های دیجیتال H Level:

در خودروهای مدرن، ECU  در جرقه ‌زنی شمع ‌ها، باز و بسته شدن انژکتورها و روشن و خاموش شدن فن تصمیم ‌گیرنده‌ اصلی است. تمام این وظایف نیازمند خروجی ‌های دیجیتال هستند که تنها یا روشن، یا خاموش است. برای نمونه، خروجی کنترل فن می ‌تواند ۱۲ ولت و ۰.۵ آمپر به رله (Relay) فن خنک کننده در زمان روشن بودن یا صفر ولت در زمان خاموش بودن باشد. یک خروجی دیجیتال خود هم مانند رله عمل می‌ کند؛ نیروی کمی که پردازنده ارسال می ‌کند، ترانزیستور خروجی دیجیتال را تقویت خواهد کرد تا نیروی بیشتری به رله فن و در نهایت نیروی بیشتری هم به فن برسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله خرید دینام لیفان از فروشگاه آنلاین ترودو مطالعه فرمایید!

  • مبدل ‌های دیجیتال به آنالوگ:

ECU  باید بتواند خروجی ولتاژ آنالوگ هم داشته باشد تا بر برخی از اجزای پیشرانه‌ خودرو هم تأثیر داشته باشد. پردازنده‌ ECU یک قطعه‌ دیجیتال است، بنابراین برای تبدیل اعداد دیجیتال به ولتاژ آنالوگ، نیازمند قطعه ‌ای دیگر است.

  • فرم دهنده‌ های سیگنال:

فرهم ‌دهنده یا کاندیشنر سیگنال (Conditioner)، برای تنظیم ورودی ‌ها یا خروجی ‌ها پیش از خوانده شدن (Read) استفاده می ‌شوند. برای مثال، ممکن است که مبدل آنالوگ به دیجیتال برای خواندن سیگنال صفر تا ۵ ولت ولتاژ سنسور اکسیژن تنظیم شده باشد، اما خروجی سنسور اکسیژن صفر تا ۱.۱ ولت باشد. سیگنال کاندیشنر مداری است که سطح سیگنال‌ های ورودی و خروجی را تنظیم می ‌کند؛ اگر سیگنال کاندیشنر ولتاژ خروجی سنسور اکسیژن را ۴ برابر کند، در نهایت سیگنال صفر تا ۴.۴ ولت خواهیم داشت که بنابراین، مبدل آنالوگ به دیجیتال به‌ صورت دقیق ‌تر ولتاژ را دریافت می ‌کند.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

لوازم یدکی لیفان در همه مدل ها جزو محصولات ارائه شده توسط فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو می باشد. به طور کلی ترودو ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودروهای چینی در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است. برای خرید از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو می توانید به وب سایت ترودو مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا