خرید آنلاین شمع جک S5 در فروشگاه ترودو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

خرید آنلاین شمع جک S5 در فروشگاه ترودو

برای خرید آنلاین شمع جک S5 در فروشگاه ترودو با ما همراه باشید. شروع کار برند جک به سال 1964 بر می‌گردد، زمانی که کارخانه خودرو سازی JAC هیفی در آنهوای چین تأسیس شد. در ابتدای شروع کار، این کارخانه خودرو های باربری و کامیون تحت برند جیانگ هوای تولید می‌کرد. اولین کامیون 2.5 تنی JAC در آوریل سال 1968 تولید شد و جای خالی در صنعت خودروسازی آنهوای را پر کرد.

خودرو جک S5 اتومبیل شاسی بلند تک دیفرانسیل شرکت جی ای سی می باشد و جزء موفق ترین شاسی بلند های چینی در ایران شناخته شده است. این خودرو شاسی بلند، شهری می باشد و علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد به دلیل درصد بالای فولاد آبدیده (70%) به کار رفته در ساخت آن، بسیار محکم است. خودرو جک S5 از زاویه روبرو، شبیه هیوندای IX35 و از نمای عقب به کراس اوور شبیه می باشد. تمامی این ویژگی ها باعث شده است که این خودرو طرافداران زیادی را به خود جلب نماید.

کاربرد شمع در خودرو

خودرو های احتراق داخلی برای سوزاندن سوخت درون سیلندر های موتور خود نیاز به محرکی اولیه دارند. این محرک اولیه جرقه‌ ای است که شمع تولید می‌ کند. در واقع این قطعه‌ کوچک از اصلی‌ ترین بخش‌ های موتور است و موجب روشن شدن و شروع به کار آن می‌ شود. اهمیت این قطعه در حدی است که در صورت نقص در عملکرد آن به هر دلیل، موتور روشن نشده و خودرو قادر به حرکت نخواهد بود.

می توان گفت که شمع خودرو قطعه ای متشکل از الکترود، عایق چینی، واشر ها و … می باشد که در بالای محفظه احتراق و سیلندر خودرو قرار گرفته و از یک طرف جریان ولتاژ بالای برق را گرفته و از طرف دیگر با ایجاد جرقه زنی در محظه احتراق باعث انفجار بخار فشرده شده بنزین و در نتیجه ایجاد نیروی لازم برای حرکت خودرو می گردد. در حقیقت شمع جک S5 وظیفه انفجار در محفظه احتراق و حرکت دادن سیلندر ها به سمت پایین را دارند و با پاشش سوخت توسط انژکتور به درون سیلندر و سپس فشرده شدن آن توسط سوپاپ، شمع جرقه ایجاد نموده و باعث انفجار در محظه احتراق می گردد. در واقع برای ایجاد احتراق مورد نیاز درون موتور سه عامل اصلی وجود دارند که مانند سه راس مثلث یکدیگر را تکمیل می‌ کنند؛ سوخت، اکسیژن و حرارت. حرارت بخشی است که توسط شمع با عمل جرقه‌ زنی تامین می‌ شود. این جرقه مانند فندکی که شعله‌ گاز را روشن می‌ کند آتش اولیه‌ درون سیلندر را فراهم می‌ نماید. به طور قطع هرچه این جرقه قوی‌ تر باشد احتراق مورد نیاز موتور بهتر و قوی‌ تر صورت می‌ گیرد. اما شمع انرژی خود را برای جرقه زدن از باتری خودرو تامین می‌ کند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید خرید کوئل جک از فروشگاه ترودو تهران را مطالعه کنید.

همانطور که گفته شد شمع ماشین قطعه ‌ای کوچک است ام از اهمیت بالا و وظیفه ‌ای بزرگی برخورد دار است. این قطعه‌ در عین کوچک و ساده بودن، دارای اجزای کوچک اما متعددی می باشد؛ این اجزا عبارتند از:

  • عایق چینی: این عایق از جنس اکسید آلومینیوم یا آلومین است با یک لایه‌ لعاب شیشه ‌ای به عنوان پوشش خارجی. این لایه‌ خارجی که به رنگ سفید روی شمع دیده می ‌شود از جذب آلودگی توسط عایق جلوگیری کرده و منافذ آن را کامل می‌ پوشاند. عایق به شمع در برابر فشارها و حرارت بالایی که با آن مواجه است استحکام لازم را می‌ دهد. عایق در برخی از شمع‌ ها قابلیت جدا کردن دارد که به این نوع شمع ‌های دو تکه می ‌گویند.
  • بدنه‌ شمع: بدنه‌ شمع که از جنس فولاد است شمع را روی سیلندر محکم نگه می ‌دارد. بالای آن آچارخور و پایینش رزوه یا پایه‌ شمع وجود دارد. بین بدنه و سرسیلندر از واشری جهت عایق ‌بندی و جلوگیری از نفوذ مخلوط سوخت و هوا به بیرون از سیلندرها استفاده می ‌شود.
  • ترمینال شمع: بالاترین قسمت بدنه‌ شمع و بخشی که از عایق بیرون می ‌زند همان ترمینال شمع است. این بخش به وایر متصل می ‌شود و ناقل قوی الکتریسیته است. ترمینال در برابر زنگ ‌زدگی مقاومت بالایی دارد.

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو

فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو که یکی از معتبر ترین فروشگاه های لوازم یدکی در ایران می باشد اقدام به فروش شمع جک و سایر لوازم یدکی جک اصل و اورجینال و سایر خودرو های چینی کرده است. تمامی قطعات به فروش رفته در فروشگاه لوازم یدکی تردو دارای ضمانت اصالت گارانتی می باشد و همچنین شما می تواید تنها با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن فروشگاه مورد نظر خرید خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 3 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا