انژکتور و نحوه کارکرد آن در خودرو

ثبت سفارش

09191426734

09128131848

انژکتور و نحوه کارکرد آن در خودرو

این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با انژکتور و نحوه کارکرد آن در خودرو فراهم شده است، بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما این مطلب را بخوانید و با این قطعه کاربردی بیشتر آشنا شوید.

امروزه یکی از قطعاتی که در تمام خودروهایی که با سوخت کار می کنند وجود دارد، انژکتور یا سیستم پاشش سوخت می باشد. انژکتور خودرو قطعه ای است که در ورودی سیلندر خودرو قرار داشته و وظیفه آن تنظیم و پاشش سوخت به درون سیلندر بوده که نهایتاً این سوخت طی فرایند احتراق به انرژی تبدیل و باعث به حرکت در آمدن خودرو می گردد. در حقیقت درست کار کردن انژکتور خودرو به معنای درست کار کردن کل موتور و سیستم احتراق خودرو می باشد. اگر انژکتور خودرو به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل مواجه شده و اصطلاحاً ریپ می زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد.

مزایای خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال برای خودرو های چینی

انژکتور چیست

موتورهای احتراق داخلی در دو نوع پاششی و تزریق مستقیم تولید می ‌شوند. انژکتور سیستمی است که وظیفه پاشش سوخت درون سیلندر را بر عهده دارد و در نتیجه در خودروهای پاششی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این قطعه الکتریکی- مکانیکی در ورودی سیلندر قرار می ‌گیرد و عمل تزریق سوخت درون محفظه‌ احتراق را انجام می ‌دهد.

انژکتور جایگزینی برای کاربراتور است که در خودروهای قدیمی ‌تر بخشی از سیستم سوخت ‌رسانی خودرو بود. می ‌دانیم که احتراق حاصل از انفجار ترکیب متراکم شده سوخت و هوا، تامین کننده کل انرژی مورد نیاز خودرو است.

نحوه عملکرد انژکتور خودرو

همانطور که اشاره شد، سیستم انژکتور خودرو در ورودی سیلندر خودرو قرار گرفته و عمل سوخت رسانی به محفظه احتراق را بر عهده دارد. هنگامی که دریچه هوای خودرو باز می شود دقیقاً طی یک زمان بندی دقیق، سیستم انژکتور خودرو عملیات پاشش سوخت را انجام می دهد. سپس شمع خودرو جرقه زده، باعث احتراق هوای موجود در سیلندر به همراه سوخت موجود می گردد. طی این عمل انرژی ایجاد شده چون مکانی برای خروج ندارد، سیلندر خودرو را به سمت پایین هول می دهد که این عمل باعث به حرکت در آمدن خودرو می گردد. پس از این عمل، سوپاپ هوا به سر جای خود برگشته و در عوض دریچه مخصوص خروج دود با باز شدن سوپاپ مربوطه، باز خواهد شد. در پایان دود حاصله به بیرون هدایت و عملیات احتراق از سر گرفته می شود.

فروشگاه ترودو یکی از معتبر ترین و برترین فروشگاه عرضه کننده لوازم یدکی اصل و اورجینال می باشد. شما می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت همراه با ضمانت اصالت گارانتی از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی ترودو خریداری کنید. فروشگاه ترودو با فروش لوازم یدکی ماشین به صورت اصل و اورجینال امنیت، آسایش و رفاه را برای مشتریانش فراهم می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 17 =

فروشگاه لوازم یدکی ترودو

تامین کننده معتبر قطعات اصلی انواع خودروهای وارداتی 

پیمایش به بالا